Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm ve Sanat | TRZ434 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurdan SEVİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders sanat tarihi bilinci oluşturmayı ve turizmle bağlantılarını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Genel Sanat Tarihi hakkında bilgi veren konuları ve turizmle bağlantılarını içerir. |
Ders Kaynakları |
E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Türkçesi: Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1992. Leland M. Roth, Mimarlığın Öyküsü, İstanbul, Kabalcı Yayınevi
E. H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Türkçesi: Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Kitabevi, 1992. Leland M. Roth, Mimarlığın Öyküsü, İstanbul, Kabalcı Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Barok Mimarlık | Ders |
2 | Barok Resim ve Heykel Örnekleri | |
3 | 17. yüzyıl Sanatı | |
4 | 18. Yüzyıl Sanatı | Ders |
6 | 19. Yüzyıl Sanatı | |
5 | 19th Yüzyıl Sanatı | |
6 | 19. yy Akımları,Sanatçılar ve Yapıtları | |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Ege Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm | |
9 | Marmara Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm | |
10 | Akdeniz Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm | |
11 | İç Anadolu Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm | |
12 | Karadeniz Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm | |
13 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm | |
14 | Doğu Anadolu Bölgesi Sanat Eserleri ve Turizm |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
17. 18. ve 19. yy sanat tarihin öğrenir. O yıllardaki gelişmeler ve sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur. Günümüze kadar gelmiş sanat eserlerinin nerede sergilendiğini ve turistler tarafından ne sıklıkla ziyaret edildiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ülkemizde 7 bölgeyi ele alarak var olan sanat eserleri hakkında ve turizm alanına katkılarını göstermeyi amaçlayarak öğrenim kazanımı elde edilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dünyanın dört bir tarafına yayılmış, ziyaretçilerini bekleyen resim, heykel, mimari, edebiyat, müzik, tiyatro, opera, bale, sinema ve dijital sanat gibi sanat dallarının önde gelen eserlerinin turizm destinasyonlarıyla olan ilişkisini ele alarak öğrenim kazandırmayı amaçlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
17. 18. ve 19. yy sanat tarihin öğrenir. O yıllardaki gelişmeler ve sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur. Günümüze kadar gelmiş sanat eserlerinin nerede sergilendiğini ve turistler tarafından ne sıklıkla ziyaret edildiğini öğrenir. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 |
Ülkemizde 7 bölgeyi ele alarak var olan sanat eserleri hakkında ve turizm alanına katkılarını göstermeyi amaçlayarak öğrenim kazanımı elde edilir | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Dünyanın dört bir tarafına yayılmış, ziyaretçilerini bekleyen resim, heykel, mimari, edebiyat, müzik, tiyatro, opera, bale, sinema ve dijital sanat gibi sanat dallarının önde gelen eserlerinin turizm destinasyonlarıyla olan ilişkisini ele alarak öğrenim kazandırmayı amaçlar | 5 | 3 | 4 | 3 | - | 3 | - | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |