Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yiyecek İçecek Hizmetleri | TRZ205 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, örgün, sunum. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN |
Amaç |
Yiyecek içecek hizmetlerinin kavranması ve yiyecek içecek işletmelerinde yapılan faaliyetlerin teorik olarak öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Yiyecek içecek alanında verilen hizmetler, menü planlama ve ürünlerin hazırlanması, sunumu teknikleri ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Nilüfer Koçak, 2014, Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi, Ankara: Detay yayıncılık
Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Alptekin Sökmen, 2014, Ankara, Detay Yayıncılık. ISBN: 9789758969227 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 4 | 8 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yiyecek Ve İçecek Hizmetlerinin Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Yiyecek İçecek Gereksinimlerini Ortaya Çıkaran Faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Yiyecek İçecek Bölümü ve Organizasyon Yapısı | Ders Sözlü |
4 | Servis ve Bar Bölümü İş Tanımları ve İş Gerekleri | Ders Sözlü |
5 | Mutfak Bölümü İş Tanımları ve İş Gerekleri | Ders Sözlü |
6 | Temel Servis Kuralları | Ders Sözlü |
7 | Servis Öncesi Son Hazırlıklar, Servis Basamakları | Ders Rol Yapma / Drama Gösterim Sözlü |
8 | Beslenme ve Besin Öğeleri | Ders Gösterim Sözlü |
9 | Menü ve Menü Planlaması | Ders Gösterim Sözlü |
10 | Klasik Servis Usulleri (Fransız ve İngiliz Servisi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Benzetim Sözlü |
11 | Klasik Servis Usulleri (Rus ve Amerikan Servisi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Gösterim Benzetim Sözlü |
12 | Mutfakta Bıçak Tutma ve Doğrama Yöntemleri | Ders Gösterim Sözlü |
13 | Pişirme Yöntemleri | Ders Gösterim Sözlü |
14 | Yiyecek İçecek İşletmelerinde Hijyen | Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Servis ve mutfak departmanlarında iş tanımı yapar. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Menü hazırlar. | Sözlü Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yiyecek içecek işletmelerini sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Temel besin gruplarını tanır. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Servis tekniklerini uygulayarak usulüne uygun yiyecek servisi yapar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Gösterim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Servis ve mutfak departmanlarında iş tanımı yapar. | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Menü hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 |
Yiyecek içecek işletmelerini sınıflandırır. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Temel besin gruplarını tanır. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Servis tekniklerini uygulayarak usulüne uygun yiyecek servisi yapar. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |