EN
  • Anasayfa
  • TRZ227 Pazarlama Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TRZ227 - Pazarlama Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Yönetimi TRZ227 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurdan SEVİM
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Samet KARAHAN
Amaç

Bu dersin amacı, pazarlama kavramının ne olduğunu, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, pazarlama yönetimi ve pazarlama performansının incelenmesi ve pazarlama etiği konularının öğrencilere anlatılmasıdır.

Ders İçeriği

Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir.

Ders Kaynakları Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, Beta Yayınları 2017.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5 Tüketici davranışları
6 Pazar bölümlendirme ve konumlandırma
7 Ara sınav Ders
8 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları
9 Ürün
10 Fiyat Ders
11 Dağıtım
12 Tutundurma ve pazarlama iletişimi
13 Pazarlama yönetimi ve stratejik pazarlama planlaması
14 Dönem değerlendirmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlama karması elemanlarını tanımlarlar.
Pazarlama yönetimindeki gelişmeleri tanımlar.
Tüketici davranışlarının özelliklerini tanımlar
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler
Pazarlama kavram ve olgularını tanımlar ve örnekler verirler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Pazarlama karması elemanlarını tanımlarlar. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 4 3 5
Pazarlama yönetimindeki gelişmeleri tanımlar. 4 3 5 4 4 4 3 3 4 4 4 4 4 4
Tüketici davranışlarının özelliklerini tanımlar 3 3 3 3 4 4 3 4 4 3 4 4 4 4
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler 5 4 3 3 4 3 4 4 4 4 3 4 4 3
Pazarlama kavram ve olgularını tanımlar ve örnekler verirler 3 4 5 4 3 4 4 4 3 5 4 3 4 3