Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
II. Yabancı Dil Konuşma I | TRZ225 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Almanca |
Dersin Verilişi | örgün sınıfta ders |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Bilge ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
II. Yabancı dil almanca öğreetimi |
Ders İçeriği |
Yabancı dil almanca A 1.1. konuşma |
Ders Kaynakları |
1. Lektüre: Urlaub intensiv C. Peter Deutsch als Fremdsprache Verlag Liebaug-Dartmann 2. deutsch.kombi plus 5 Klett Verlag
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2018 - 2019 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 13 | 39 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, kaynak bilgisi, ders içeriği bilgilendirmesi | |
2 | 1. Ünitenin işlenmesi | |
3 | 2. Ünitenin işlenmesi | |
4 | 3. Ünite çalışması | |
5 | 4.-8. Ünite çeviri | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | cafe de buluşma, sözlü uygulama | Rol Yapma / Drama Sözlü |
7 | ara sınavı | |
8 | soru cevap çalışması | |
9 | özet anlatımı | Grup Çalışması Sözlü |
10 | son iki ünite | |
11 | özetleme-phonetik-yorum | |
12 | Kelime tanımlama | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
13 | Gazete metni, sansasyonel konular, tartışma | Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
14 | Auswertung/değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sprachbeherrschung/ Dil ustalığı | Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Argumentationsfähigkeit in Deutsch/Almanca muhakeme yeteneği | Sözlü Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Telaffuz | Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Diskussion/ Tartışma | Sözlü Sınav | Özel Destek / Yapısal Örnekler Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alltagssprache/ Günlük Konuşma | Sözlü Sınav | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sprachbeherrschung/ Dil ustalığı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Argumentationsfähigkeit in Deutsch/Almanca muhakeme yeteneği | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Telaffuz | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diskussion/ Tartışma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alltagssprache/ Günlük Konuşma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |