Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | TRZ116 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri iş hayatında insan davranışlarının altında yatan nedenleri, toplumsal, kişisel ve sosyal psikolojik yönden tahlil edebilme yeteneğine kavuşturmak için çeşitli davranışsal konular hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Yüksekokul mezunu bir öğrenci her durumda insanlarla iç içe olacaktır. Dolayısıyla ders insanın davranışları ve davranışlarını etkileyen unsurları anlamaya yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Davranış bilimleri ve sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve benzeri davranış bilimleriyle ilişkili bilim dalları işlenecektir. Ardından davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar ve insan davranışını etkileyen unsurlar ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Davranış Bilimleri, Prof.Dr. Salih Güney, Nobel Yayınevi, 2022
Davranış Bilimlerine Giriş (Ed. Bilhan Kartal), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2012 Davranış Bilimleri I (Ed. Ayşe Çiğdem Kırel & Zerrin Sungur Taşdemir), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2012 Davranış Bilimleri II (Ed. Leman Bilgin & Aytül Ayşe Çengiz), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | Sözlü Tartışmalı Ders |
2 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları. | Sözlü |
3 | Kültür ve kültürle ilgili kavramlar, kültür çeşitleri | Sözlü |
4 | Sosyal etki ve uyma davranışı | Sözlü |
5 | Sosyal yapı, sosyal ilişkiler ve roller | Sözlü |
6 | Sosyal kurumlar | Sözlü |
7 | Konu tekrarı ve sınava hazırlık | Grup Çalışması Sözlü |
8 | Psikolojiye giriş, duyum, algı ve algılama | Sözlü |
9 | Güdüler ve duygular | Sözlü |
10 | Duygular (tekrar), zeka ve duygusal zeka | Sözlü |
11 | Kişilik ve benlik | Sözlü |
12 | Tutumlar ve ön yargı | Sözlü |
13 | Öğrenme ve öğrenme kuramları | Sözlü |
14 | Genel tekrar | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal etki ve uyum davranışı, sosyal yapı, sosyal ilişkiler ve roller ile sosyal kurumlar gibi sosyolojik kavramlar ve bunların insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kültür ve kültürle ilişkili kavramları ve kültür çeşitlerini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Davranış bilimi ile ilgili temel konu ve kavramlar ile ilişkili bilim dallarını ve disiplinleri açıklayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Algı, tutum, güdüler, duygular, zeka, kişilik ve benlik, öğrenme gibi psikolojiyle ilişkili kavramları açıklayabilme | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Psikoloji bilimi, gelişimi ve özelliklerini ayırt edebilme ve açıklayabilme | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal etki ve uyum davranışı, sosyal yapı, sosyal ilişkiler ve roller ile sosyal kurumlar gibi sosyolojik kavramlar ve bunların insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kültür ve kültürle ilişkili kavramları ve kültür çeşitlerini açıklayabilme | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Davranış bilimi ile ilgili temel konu ve kavramlar ile ilişkili bilim dallarını ve disiplinleri açıklayabilme | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 |
Algı, tutum, güdüler, duygular, zeka, kişilik ve benlik, öğrenme gibi psikolojiyle ilişkili kavramları açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
Psikoloji bilimi, gelişimi ve özelliklerini ayırt edebilme ve açıklayabilme | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 |