Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm ve Çevre | TRZ231 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur CUMHUR |
Ders Veren | Arş. Gör. Serhat AYDIN |
Amaç |
Turizm çevre ilişkisinin özelliklerinin öğrenilmesi, turizm işletmelerinde uygulanabilir çevre politikaları ile sürdürülebilir turizm politikası ve planlaması ilkelerinin kavranması, turizmde çevre koruma uygulamaları hakkında bir bakış açısı kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Çevre ve çevresel değerler, çevre kirlenmesinin kamu sağlığı üzerinde etkisi, turizm çevre etkileşimi, turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar, çevre bağlamında turizmde sürdürülebilir turizm uygulamaları ve projeler. |
Ders Kaynakları |
Farklı Boyutları ile Sürdürülebilir Turizm, Ozan Bahar, Meryem Samırkaş, Nur Çelik, 2015, Süre Yayınevi, Muğla.
Turizm ve Çevre, Nüzhet Kahraman, Oğuz Türkay, 2014, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve amacı, çevre sorunları ve dünyamız | |
2 | Çevre ve turizm | Tartışmalı Ders |
3 | Çevrenin boyutları ve çevresel değerler | Tartışmalı Ders |
4 | Çevresel değerler üzerinde oluşan kirlilikler, turizmin çevre üzerindeki etkileri | Tartışmalı Ders |
5 | Turizm türlerinin oluşumunda çevrenin etkileri | Tartışmalı Ders |
6 | Çevre ekonomisi, ülkelerde çevresel yaklaşımlar | |
7 | Turizm ve Çevre Etkileşimleri, Ara sınav | Tartışmalı Ders |
8 | Turizm ve çevre etkileşimleri. | Tartışmalı Ders |
9 | Turizm çevre etkileşimlerini belirleyen etkenler. | |
10 | Çevre ve kalkınma ilişkisi, sürdürülebilir kalkınma. | |
12 | Turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar. | Tartışmalı Ders |
12 | Turizm işletmelerinde çevre duyarlı uygulamalar. | Tartışmalı Ders |
13 | Sürdürülebilir turizm projesi örnekleri. | |
14 | Sürdürülebilir turizmin planlanması ve genel değerlendirmesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre bağlamında sürdürülebilir turizm uygulamalarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turizm çevre etkileşimini tüm boyutlarıyla farkına varır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konudaki çabalar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevresel değerlerin korunması ile turizmin gelişimini ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre bağlamında sürdürülebilir turizm uygulamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Turizm çevre etkileşimini tüm boyutlarıyla farkına varır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Çevre sorunlarının uluslararası boyutta ele alınış biçimi ve bu konudaki çabalar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Çevresel değerlerin korunması ile turizmin gelişimini ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 |