Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Drama | TRZ232 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, Empati duygusu kazandırma, Grup etkinlikleri yapabilme, Eleştirel düşünme becerisi kazandırma, Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma, İletişim becerilerini geliştirme, Hayal gücü, hisleri ve düşünceleri geliştirme |
Ders İçeriği |
Bu ders; drama-turizm ilişkini kavrama ve bu ilişkileri iletişim aracı olarak kullanma beceresi olarak kazandırmak ile ilgilidir. |
Ders Kaynakları |
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama.
Annarella, L. A. (1992). Sınıfta Yaratıcı Drama Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 7 | 14 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dramanın Tanımı | |
2 | Drama Kavramı, Genel Özellikleri ve Amaçları | |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Grup etkinliklerini yapabilme | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Hayal gücünü geliştirebilme | Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kendini ve toplumu tanıyabilme | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İletişim becerisi geliştirebilme | Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama | Önceden planlanmış özel beceriler |
İş birliği yapılabilme | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grup etkinliklerini yapabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hayal gücünü geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kendini ve toplumu tanıyabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletişim becerisi geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İş birliği yapılabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |