Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkinlik Uygulamaları | TRZ336 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurdan SEVİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, halkla ilişkiler bağlantılı olarak etkinliklerin yapılmasında, öğrencileri etkinlik yönetimi ile ilgili kavramları tanımalarını sağlamaktır. Etkinlik yönetiminde araştırmadan planlamaya ve uygulamadan değerlendirme aşamalarına kadar her aşamayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır. Sonuçta protokol ilkeleri ve kuralları hakkında bilgilendirilerek etkinlik yönetiminde örnek uygulamalar ile beceri edinmelerini sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders çerçevesinde etkinlik yönetimi kavramına bakılacaktır. Stratejik etkinlik yönetiminin işleyişi, bir etkinliğin planlama, uygulama ve değerlendirme aşamaları ile etkinlik yönetiminde medya ilişkileri ele alınacaktır. İnsanların kurumsal yaşamlarında birbirleriyle ilişkilerinde, sosyal ilişkilerinin tamamında, uyumlu ilişkiler geliştirmeyi ve sürdürmelerini sağlayan protokol kuralları, ilkeleri, türleri işlenerek örnek uygulamalar ile ayrıntılı olarak ders çerçevesinde incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Tokay Argan, M. ve Karagöz D., (2016). Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etkinlik Yönetimine Giriş | Ders |
2 | Etkinlik sektörü, etkinliklerin tanımlanması ve sınıflandırılması | Ders |
3 | Etkinlik ürünü, Etkinlikleri diğer turizm ürünlerinden ayıran özellikler | Ders |
4 | Etkinlik Paydaşları | Ders |
5 | Etkinlik Yönetimi | Ders |
6 | Etkinlik Finansal Yönetim | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Etkinlik planı geliştirme ve uygulama, insan kaynakları ve zaman yönetimi. | Ders |
9 | Etkinlik Risk Yönetimi | Ders |
11 | Etkinlik Pazarlaması | Ders |
11 | Etkinlik Pazarlaması | Ders |
12 | Etkinliklerde Proje Yönetimi | Ders |
13 | Etkinlik Değerlendirme | Ders |
13 | Etkinlik Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etkinlik yönetim sürecini değerlendirecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örnek bir etkinlik tasarlayabilecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkinlik finansal yönetimi analiz edebilecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etkinlik yönetim sürecini değerlendirecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örnek bir etkinlik tasarlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik finansal yönetimi analiz edebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |