Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkinlik Yönetimi | TRZ337 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehpare TOKAY ARGAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünyada ve ülkemizde düzenlenen etkinliklerin turizm kapsamında değerlendirilmesi sonucunda önerilebilir yeni etkinliklerin ortaya konabilmesidir |
Ders İçeriği |
Etkinlik yönetimi, paydaşlar, risk yönetimi, kriz yönetimi, etkinlik pazarlaması, etkinlik proje yönetimi, etkinlik değerlebdirme |
Ders Kaynakları |
Tokay Argan, M. ve Karagöz D., (2016). Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık.
Tokay Argan, M. ve Karagöz D., (2016). Etkinlik Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 4 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 4 | 12 |
Final | Final | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etkinlik Yönetimine Giriş | |
2 | Etkinlik sektörü, etkinliklerin tanımlanması ve sınıflandırılması | |
3 | Etkinlik ürünü, Etkinlikleri diğer turizm ürünlerinden ayıran özellikler | Ders |
4 | Etkinlik Paydaşları | Ders |
5 | Etkinlik Yönetimi | |
6 | Etkinlik Finansal Yönetim | |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Etkinlik planı geliştirme ve uygulama, insan kaynakları ve zaman yönetimi. | |
9 | Etkinlik Risk Yönetimi | |
10 | Etkinlik Pazarlaması | |
10 | Etkinlik Pazarlaması | |
12 | Etkinliklerde Proje Yönetimi | |
13 | Etkinlik Değerlendirme | |
13 | Etkinlik Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etkinlik yönetim sürecini değerlendirecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örnek bir etkinlik tasarlayabilecek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkinlik finansal yönetimi analiz edebilecek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Etkinlik yönetim sürecini değerlendirecek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Örnek bir etkinlik tasarlayabilecek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Etkinlik finansal yönetimi analiz edebilecek | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etkinlik yönetim sürecini değerlendirecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örnek bir etkinlik tasarlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik finansal yönetimi analiz edebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik yönetim sürecini değerlendirecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örnek bir etkinlik tasarlayabilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik finansal yönetimi analiz edebilecek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etkinlik yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |