Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizmde Etik | TRZ439 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Serhat AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, turizm öğrencilerine temel etik ilkelerinin, kaynaklarının ve türlerinin öğretilmesi ve kusurlu hizmetlerin önlenmesi için yapılması gerekenlerin kavratılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Ahlak felsefesinin tarihsel gelişimi; Turizm ve etik; İş ahlakı; Etik ilkeler, türleri, kaynakları, standartları; İşletmelerde etik sorunlar; Etik ve müşteri şikayetleri. |
Ders Kaynakları |
Kozak, M. A., Nergiz, H. G. (2009). Turizmde Etik, Detay Yayıncılık, Ankara,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | Final | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik ahlak felsefesinin tarihçesi | |
2 | Türklerde İş Ahlakı | |
3 | Turizm ve Etik | |
4 | Etik Kavramı | Ders |
5 | Temel Etik İlkeleri | |
6 | Etik Türleri | Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Etik Faktörleri | Ders |
9 | Etik Standartlar | |
10 | İşletmelerde Yaşanan Etik Sorunlar | |
11 | Etik ve Müşteri Şikayetleri | |
12 | Vaka Çalışması | Ders |
12 | Vaka Çalışması | Ders |
12 | Vaka Çalışması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çeşitli etik kuramları ve ahlaki prensiplerin özelliklerini tartışabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaşanacak olaylara duyarlı ve farkındalığı artmış bir şekilde yaklaşım gösterebilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde ve her alanda mesleki etik bilincinin oluşturulmasını sağlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeşitli etik kuramları ve ahlaki prensiplerin özelliklerini tartışabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaşanacak olaylara duyarlı ve farkındalığı artmış bir şekilde yaklaşım gösterebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde ve her alanda mesleki etik bilincinin oluşturulmasını sağlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |