EN
  • Anasayfa
  • TRZ339 Turizmde Drama (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TRZ339 - Turizmde Drama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizmde Drama TRZ339 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serhat BİNGÖL
Ders Veren
Amaç

Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, Eleştirel düşünme becerisi kazandırma, Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma, Ahlaki ve manevi değerlerin gelişmesine olanak sağlama, Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma, Dil ve iletişim becerilerini geliştirme, Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazandırma, Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme

Ders İçeriği

Bu ders, turizm-drama-oyun ilişkini kavrama ve bu ilişkileri iletişim aracı olarak kullanma beceresi olarak kazandırmak ile ilgilidir.

Ders Kaynakları Akoğuz, M. ve Akoğuz A. (2011). Yaratıcı Drama Etkinlikleri.
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama.
Annarella, L. A. (1992). Sınıfta Yaratıcı Drama
Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dramanın Tanımı Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
2 Drama Kavramı, Genel Özellikleri ve Amaçları Tartışmalı Ders
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
7 Grup Etkinlikleri Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bağımsız düşünebilme
İş birliği yapabilme
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme
Hayal gücünü geliştirebilme
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bağımsız düşünebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
İş birliği yapabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Hayal gücünü geliştirebilme 5 - 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme 5 5 5 - 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5