Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizmde Drama | TRZ339 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, Eleştirel düşünme becerisi kazandırma, Sosyal gelişim ve birlikte çalışma yeteneği kazandırma, Ahlaki ve manevi değerlerin gelişmesine olanak sağlama, Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerilerini kazandırma, Dil ve iletişim becerilerini geliştirme, Farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazandırma, Bireylerin hayal gücünü, hislerini ve düşüncelerini geliştirme |
Ders İçeriği |
Bu ders, turizm-drama-oyun ilişkini kavrama ve bu ilişkileri iletişim aracı olarak kullanma beceresi olarak kazandırmak ile ilgilidir. |
Ders Kaynakları |
Akoğuz, M. ve Akoğuz A. (2011). Yaratıcı Drama Etkinlikleri.
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Annarella, L. A. (1992). Sınıfta Yaratıcı Drama Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dramanın Tanımı | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | Drama Kavramı, Genel Özellikleri ve Amaçları | Tartışmalı Ders |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
7 | Grup Etkinlikleri | Rol Yapma / Drama Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bağımsız düşünebilme | |||
İş birliği yapabilme | |||
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme | |||
Hayal gücünü geliştirebilme | |||
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız düşünebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İş birliği yapabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Toplumsal duyarlılık oluşturabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hayal gücünü geliştirebilme | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yaratıcılık ve özgüveni geliştirme | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |