Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm İşletmeciliği Bitirme Çalışması | TRZ406 | 8 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce | ||||||
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze | ||||||
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurdan SEVİM | ||||||
Ders Veren | |||||||
Amaç |
Öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca edindikleri yetkinlikler doğrultusunda ilgileri dahilindeki bir akademik veya iş araştırma projesini akademik araştırma metotlarını kullanarak başlatmasını ve tamamlamasını sağlamak. |
||||||
Ders İçeriği |
Derste amaçlanan öğrencilere ilgileri dahilindeki bir konuyu akademik araştırma metotları doğrultusunda incelemeyi, bu incelemenin sonuçlarını yine akademik araştırma kriterleri doğrultusunda raporlamayı öğretmektir. Ders kapsamında öğrenciler kendi araştırma konularını belirler, ilgili konuda literatür taraması yaparak araştırmayı yapabilmek için gerekli metot ve analizleri belirler, uygun akademik referans metodolojisi kullanarak bulgularını bir rapora dönüştürür ve hazırladığı raporu sunar. |
||||||
Ders Kaynakları |
Kozak, M. (2018). Akademik Yazım: İlkeler - Uygulamalar - Örnekler, Detay Yayıncılık.
|
||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 45 | 1 | 45 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amacının anlatılması ve bilimsel araştırmanın tanımlanması. | |
2 | Konu, ilgili konu alanları, konu geliştirme başlıklarının tartışılması ve öğrencilerin ilgili çalışmaları için tema ve problem alanı belirlemesinin istenmesi. | |
3 | Veri toplama yöntemlerinin aktarılması. | |
4 | Öğrencilerin literatür taraması yaparak bitirme çalışması için hazırladıkları kaynak listesinin değerlendirilmesi. | |
5 | Bilimsel araştırmalarda aktarma tekniklerinin incelenmesi. | Ders |
6 | Öğrencilerin araştırma raporu taslağının değerlendirilmesi. | Ders |
7 | Bilimsel araştırmalarda kaynakça hazırlama tekniklerinin aktarılması. | |
8 | Öğrencinin ders danışmanıyla bitirme çalışması içeriğini şekillendirmesi. | |
9 | Araştırma raporu yazmada temel kuralların incelenmesi. | Ders |
10 | Araştırma raporu taslaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi. | |
11 | Bilimsel araştırmalarda intihal konusu ve tespit edilmesi. | |
12 | Bitirme çalışmasıyla ilgili şekilsel detayların aktarılması. | Ders |
13 | Öğrenci tarafından hazırlanan bitirme çalışmasının incelenmesi ve değerlendirilmesi. | |
13 | Öğrenci tarafından hazırlanan bitirme çalışmasının incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknik yazım ve sözlü sunum becerilerini geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İstatistiksel analizleri SPSS gibi bilgisayar programları aracılığıyla kullanır ve yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kütüphane ve internet kaynakları aracılığıyla literatür taraması yapmak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İlgili araştırma soruları ve hipotezler üretmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplanan araştırma makalelerini analiz eder, eleştirir ve sentezler. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik yazım ve sözlü sunum becerilerini geliştirir. | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
İstatistiksel analizleri SPSS gibi bilgisayar programları aracılığıyla kullanır ve yorumlar. | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Kütüphane ve internet kaynakları aracılığıyla literatür taraması yapmak. | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
İlgili araştırma soruları ve hipotezler üretmek. | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Toplanan araştırma makalelerini analiz eder, eleştirir ve sentezler. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |