Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Atık Yönetimi | TRZ233 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Serhat AYDIN |
Ders Veren | Arş. Gör. Serhat AYDIN |
Amaç |
Çevre ve sürdürülebilir dünya için atık yönetimi ile ilgili temel kavramları, yasal mevzuatı, atık yönetim süreçlerini ve sıfır atık uygulamalarını öğrenerek, bunu turizm sektörüne uygulamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; atık yönetiminin prensipleri ve tanımlanması, taşınması, depolanması, sıfır atık hedefi ve turizm işletmelerinde atık yönetimini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Sıfır Atık El Kitapçığı
Toprak, Zerrin (2003). Çevre Yönetimi ve Politikası. Birleşmiş Milletler Çevre Programı (2003). Su ve Atık Yönetimi için Bir El Kitabı: Turizm Sektörünün Performansını Artırmak İçin Yapabileceği Uygulamalar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Temel Kavramlara Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Çevre ve Sürdürebilirlik Kavramları | Ders |
3 | Atık Kavramı ve Atık Türleri | Ders |
4 | Atık Yönetimi | Ders |
5 | Atık Yönetimi Süreçleri | |
6 | Turizm İşletmelerinde Atık Yönetimi | |
7 | Turizm Destinasyonlarında Atık Yönetimi | Ders |
8 | Sıfır Atık Uygulamaları | Ders |
9 | Turizm İşletmelerinde Sıfır Atık Uygulamaları | Ders |
10 | Turizm Destinasyonlarında Sıfır Atık Uygulamaları | Ders |
11 | Turizm Sektörünün Çevreye Etkisi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye Cumhuriyeti İklim Değişikliği Eylem Planı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye'nin İklim Değişikliği Ulusal Bildirimleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Atık, Çevre ve İklim Değişikliği Kapsamında Turizm Sektörünün Geleceği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre, sürdürülebilirlik, atık ve atık yönetimini kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Atık yönetim süreçlerini kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sıfır atık uygulamalarını kavrar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turizm işletmelerinde ve destinasyonlarında atık yönetimi ve sıfır atık uygulamalarını kavrar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin iklim değişikliği plan ve uygulamalarını kavrar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre, sürdürülebilirlik, atık ve atık yönetimini kavramlarını tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Atık yönetim süreçlerini kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Sıfır atık uygulamalarını kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Turizm işletmelerinde ve destinasyonlarında atık yönetimi ve sıfır atık uygulamalarını kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Türkiye’nin iklim değişikliği plan ve uygulamalarını kavrar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |