Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kripto Varlıklar | TRZ338 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Serhat AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere blokzinciri ve kriptopara birimlerinin altında yatan teknolojik kavramları ve ortak blokzinciri platformları ve kriptopara piyasaları dahil olmak üzere blokzincirinin dijital ekonomi uygulamalarını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Blokzincirine giriş, dağıtık sistem yapıları, akıllı sözleşme sistemleri, dijital para ve dijital ekonomi kavramları, Python ile programlama, blokzinciri temelleri, kriptopara birimleri için blokzincirleri, blokzinciri platformları, diğer blokzinciri uygulamaları ve kriptopara piyasaları. |
Ders Kaynakları |
Swan, M., Blockchain: Blueprint for a New Economy, O'Reilly Publishing.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bitcoin ve Bitcoin Teknolojilerine Genel Bakış | Ders |
1 | Bitcoin ve Bitcoin Teknolojilerine Genel Bakış | Ders |
3 | Dijital para ile ilgili Temel Kavramlar | Ders |
3 | Dijital para ile ilgili Temel Kavramlar | Ders |
5 | Kriptoparalar ve Kripto Para Piyasaları | Ders |
5 | Kriptoparalar ve Kripto Para Piyasaları | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Python ile programlama-I | Ders |
9 | Python ile programlama-II | Ders |
10 | İşlem Yasallığı | Ders |
11 | İşlemsel Konsensüs: Blokzincir | Ders |
12 | Blokzincir Limitasyonları | Ders |
12 | Blokzincir Limitasyonları | Ders |
14 | Bitcoin Ağları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler farklı alanlardaki blokzinciri uygulamalarını, temel teknolojileri ve sınırlamaları anlayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler mevcut kriptoparalar ve bunların benimsenmeleri ile ilgili sorunlar hakkında bilgi sahibi olup, bu alanlarda kendilerini geliştirebilecek düzeye geleceklerdir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası alandaki son bilgiler ve gelişmelerden haberdar olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İlgili alanlarda ihtiyaç duyulan yazılım programlarını ve bilgi teknolojilerini kullanabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Finans ve ekonomi alanlarındaki literatürü inceleyebilme ve geliştirebilme; belirlenen alanlarda yenilikçi yaklaşımlarda bulunabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler farklı alanlardaki blokzinciri uygulamalarını, temel teknolojileri ve sınırlamaları anlayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler mevcut kriptoparalar ve bunların benimsenmeleri ile ilgili sorunlar hakkında bilgi sahibi olup, bu alanlarda kendilerini geliştirebilecek düzeye geleceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası alandaki son bilgiler ve gelişmelerden haberdar olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İlgili alanlarda ihtiyaç duyulan yazılım programlarını ve bilgi teknolojilerini kullanabilmek ve bunlardan yararlanabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Finans ve ekonomi alanlarındaki literatürü inceleyebilme ve geliştirebilme; belirlenen alanlarda yenilikçi yaklaşımlarda bulunabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |