Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim ve Etik | HİT103 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişim ve Etik kavramlarını benimsetmek, çeşitli alanlarda yaşanan etik problemler ve uygulama örnekleri ile ilgili bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Meslek etik kuralları, mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke ve esasları, basın meslek ilkeleri. |
Ders Kaynakları |
İLETİŞİM VE ETİK
İLETİŞİM ETİĞİ SORUNLAR VE SORUMLULUKLAR (RUHDAN UZUN) GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | ETİK TANIMI, MESLEKİ ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI, ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ | |
2 | İLETİŞİM ETİĞİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ | |
3 | GAZETECİLİK ETİĞİ | |
4 | BİLGİLERİN PEKİŞTİRİLMESİ VE BEYİN FIRTINASI | |
5 | TÜRKİYEDE TARİHSEL GELİŞİMİYLE GAZETECİLİK ETİĞİ | |
6 | ETİK İLKELER VE ETİK İLKELERİN İZLENMESİ | |
7 | İLETİŞİM YÖNTEMLERİ, KONU TEKRARI | |
7 | KONU TEKRARI | |
8 | VİZE HAFTASI | |
8 | VİZE HAFTASI, İLETİŞİM YÖNTEMLERİ | |
9 | SAVAŞ HABERCİLİĞİ VE ETİK | |
10 | REKLAMCILIK ETİĞİ | |
11 | HALKLA İLİŞKİLER ETİĞİ | |
12 | SANAL UZAY VE ETİK | |
13 | KADINLAR, ÇOCUKLAR, AZINLIKLAR VE MEDYANIN ÖTEKİLERİ AÇISINDAN ETİK SORUNLAR | |
14 | İLETİŞİM ETİĞİNİN ELEŞTİRİSİ |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim sürecini yönetir | |||
Etik ilke, kural ve kuramları uygular, mesleki etik ilkelerini kavrayarak, etik-iletişim ilişkisini açıklar | |||
İletişim ilke ve fonksiyonlarını tanımlar | |||
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını açıklar | |||
İletişim türlerini sıralar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim sürecini yönetir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik ilke, kural ve kuramları uygular, mesleki etik ilkelerini kavrayarak, etik-iletişim ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim ilke ve fonksiyonlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim türlerini sıralar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |