EN
  • Anasayfa
  • HİT103 İletişim ve Etik (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
HİT103 - İletişim ve Etik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim ve Etik HİT103 1 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Anlatım, Tartışma, Takım/GrupÇalışması
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL
Ders Veren
Amaç

İletişim ve Etik kavramlarını benimsetmek, çeşitli alanlarda yaşanan etik problemler ve uygulama örnekleri ile ilgili bilgilerin pekiştirilmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Meslek etik kuralları, mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke ve esasları, basın meslek ilkeleri.

Ders Kaynakları İLETİŞİM VE ETİK
İLETİŞİM ETİĞİ SORUNLAR VE SORUMLULUKLAR (RUHDAN UZUN)
GENEL VE TEKNİK İLETİŞİM
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 ETİK TANIMI, MESLEKİ ETİĞİ VE İLETİŞİM ETİĞİ KAVRAMLARININ AÇIKLANMASI, ÖZEL HAYATIN GİZLİLİĞİ
2 İLETİŞİM ETİĞİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
3 GAZETECİLİK ETİĞİ
4 BİLGİLERİN PEKİŞTİRİLMESİ VE BEYİN FIRTINASI
5 TÜRKİYEDE TARİHSEL GELİŞİMİYLE GAZETECİLİK ETİĞİ
6 ETİK İLKELER VE ETİK İLKELERİN İZLENMESİ
7 İLETİŞİM YÖNTEMLERİ, KONU TEKRARI
7 KONU TEKRARI
8 VİZE HAFTASI
8 VİZE HAFTASI, İLETİŞİM YÖNTEMLERİ
9 SAVAŞ HABERCİLİĞİ VE ETİK
10 REKLAMCILIK ETİĞİ
11 HALKLA İLİŞKİLER ETİĞİ
12 SANAL UZAY VE ETİK
13 KADINLAR, ÇOCUKLAR, AZINLIKLAR VE MEDYANIN ÖTEKİLERİ AÇISINDAN ETİK SORUNLAR
14 İLETİŞİM ETİĞİNİN ELEŞTİRİSİ
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim sürecini yönetir
Etik ilke, kural ve kuramları uygular, mesleki etik ilkelerini kavrayarak, etik-iletişim ilişkisini açıklar
İletişim ilke ve fonksiyonlarını tanımlar
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını açıklar
İletişim türlerini sıralar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İletişim sürecini yönetir - - - - - - - - - - - - - - -
Etik ilke, kural ve kuramları uygular, mesleki etik ilkelerini kavrayarak, etik-iletişim ilişkisini açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
İletişim ilke ve fonksiyonlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
İletişimin özellikleri, araç ve bağlamlarını açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
İletişim türlerini sıralar - - - - - - - - - - - - - - -