Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler ve Uygulamaları | HİT205 | 3 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Tartışma, anlatım |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yıldız KOL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölüm kapsamında öğrenilmiş tüm bilgilerin pekiştirilmesi ve örnek uygulamalar üzerinde konuların güçlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Halkla ilişkiler uygulamalarını etkileyen siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel unsurlar; Osmanlı Devleti’nde halkla ilişkiler uygulaması niteliğindeki yöntemler; Cumhuriyet dönemi halkla ilişkiler uygulamaları; 1940-1960 yıllarında Türkiye’de halkla ilişkiler; Türkiye’de halkla ilişkilerin bir uzmanlık alanı olarak geliştirilmesine yönelik ilk çalışmalar; 1980 sonrası Türkiye’de halkla ilişkiler uygulamalarında yaşanan değişimler; Türkiye’de halkla ilişkilerin sektörel çeşitlenmesi; Türkiye’de yeni iletişim teknolojilerinin halkla ilişkilere yansımaları. |
Ders Kaynakları |
Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar (AÖF)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ve Uygulamaları | |
2 | Kriz Yönetimi Uygulama Örneklerinin incelenmesi | |
3 | Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler Uygulamaları | |
4 | Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler Örneği incelenmesi | |
5 | Kurum İçi Halkla İlişkiler ve Uygulamaları | |
6 | Kurum İçi Halkla İlişkiler Uygulamalarından Örnekler | |
7 | Genel Tekrar | |
8 | sınav haftası | |
9 | Halkla İlişkilerde Etkinlik Yönetimi ve Uygulamaları | |
10 | Etkinlik Yönetimi Uygulamalarının Örnek Olay İncelemeleri | |
11 | Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk | |
12 | Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin İncelenmesi | |
13 | Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri ve Uygulamaları ve Basın Bildirisi Hazırlama | |
14 | Basın Bildirisi Örneklerinin İncelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halkla ilişkiler uygulamalarını etkileyen siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel unsurları bilir | |||
Basın Bildirisi hazırlamayı ve etkili sunum yapmayı bilir | |||
Türkiye’de halkla ilişkilerin bir uzmanlık alanı olarak geliştirilmesine yönelik çalışmaları bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halkla ilişkiler uygulamalarını etkileyen siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel unsurları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basın Bildirisi hazırlamayı ve etkili sunum yapmayı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’de halkla ilişkilerin bir uzmanlık alanı olarak geliştirilmesine yönelik çalışmaları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |