EN
  • Anasayfa
  • HİT226 İmaj Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HİT226 - İmaj Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İmaj Yönetimi HİT226 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze öğretim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa TOPKAYA
Ders Veren
Amaç

Bu derste öğrencilerin imaj yönetimine ilişkin ulusal ve uluslar arası uygulamaları teorik alt yapı ile destekleyerek yorumlama konusundaki yeterliliklerinin geliştirilmesi, imaj yönetiminin kişisel imaj alt dalına ilişkin proje planlanma sürecinin incelenerek, uygulamaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Ders kapsamında kişisel imaj yönetimi ilk izlenim yönetimi, iletişim becerileri, gardrop yönetimi gibi farklı alt dalları ile konuya ilişkin kitaplar üzerinden tartışmalar, örnek olay çözümlemeleri, proje ödevleri ve sunumlar yardımıyla işlenmektedir.

Ders Kaynakları Ayla Okay, Kurum Kimliği, İstanbul: Derin Yayınları, 7.b., 2013. Yasin Bulduklu, İmaj yönetimi Yaklaşımlar, Taktikler ve Stratejiler, Literatürk Academia, 2015. Ayla Okay & Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2012
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İmaj Kavramının Tanımı ve Kapsamı Ders
2 İmajın Oluşumu, Öğeleri ve Çeşitleri Ders
3 İmaj Oluşturmanın Safhaları Ders
4 Bir Halkla İlişkiler İlişkiler Fonksiyonu Olarak İmaj Yönetimi Ders
5 Kurum İmajı Kavramı Ders
6 Kurum İmajını Oluşturan Unsurlar Ders
7 Kurum imajı ve Kurum Kimliği İlişkisi Ders
8 Ara sınav Ders
9 Kurum Kimliğinin Oluşturulması Ders
10 Kurum Kimliğinin Unsurları (Kurum Felsefesi, Kurumsal Dizayn, Kurumsal İletişim ve Kurumsal Davranış) Ders
11 Kurum Kültürü Ders
12 Kurumsal İtibar Yönetimi Ders
13 İmaj Yönetimde Araştırma ve Değerlendirme Ders
14 İmaj Yönetimi Kapsamında Örnek Vaka İncelemeleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır - - - - - - - - - - - - - - -
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır - - - - - - - - - - - - - - -
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - - - -