Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fikri Mülkiyet Hukuku | HİT243 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | TÜRKÇE,YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
insanın öğrenmek, araştırmak, okumak, tartışmak ve düşünmek gibi çabalarını yaratıcılık ile buluşturarak ortaya koyduğu düşünsel ürünlerinin yeterli ve etkili bir şekilde nasıl korunabileceğini açıklayan ve bu korumanın kapsamını konu alan bilim dalıdır. |
Ders İçeriği |
Fikri mülkiyet hukukunun temel kavramları, fikri mülkiyet hukuku hak kategorileri, fikir ve sanat eserleri hukukunun tarihçesi, eser ve eser sahibi, bağlantılı haklar, hakların sınırlandırılması, tasarımların, markaların fikir ve sanat eserleri hukuku ile korunması konularından oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Fikri Mülkiyet Hukuku,
Rauf KarasuCahit Suluk,Temel Nal
Seçkin Yayınevi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak fikrî mülkiyet hakları ve bu hakların korunması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Fikrî hak sınai hak ayrımı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Fikir ve Sanat Eserleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Eser Sahibinin Hakları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Patent | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Faydalı Model | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Endüstriyel Tasarım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Marka | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Coğrafi İşaret | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Sınai Haklar ve Haksız Rekabet Hukuku İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Sınai Haklar ve Haksız Rekabet Hukuku İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Fikrî Mülkiyet Hakları Alanında Uluslararası Düzenlemeler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Fikrî Mülkiyet Hakları Alanında Uluslararası Düzenlemeler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | UYGULAMA | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fikrî mülkiyet hukukunu diğer hukuk dallarıyla ilişkilendirebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Fikrî mülkiyet haklarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Eser sahibinin haklarını tanıyabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fikrî mülkiyet hukukunu diğer hukuk dallarıyla ilişkilendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fikrî mülkiyet haklarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eser sahibinin haklarını tanıyabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |