EN
  • Anasayfa
  • HİT263 Uygarlık Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HİT263 - Uygarlık Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uygarlık Tarihi HİT263 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yıldız KOL
Ders Veren
Amaç

Genel olarak düşüncedeki gelişimi ve dönüşümü vurgulayarak bunun ardındaki toplumsal etkenlerin kavranarak günümüz sorunsallarının kavranmaya çalışılması

Ders İçeriği

5000 yıllık uygarlık tarihine genel bir bakışın ele alındığı programda erken dönem insan topluluklarının yaşama ve düşünme biçimlerinden başlayarak, yerleşik düzene geçilmesi ile birlikte ortaya çıkan farklı toplumsal örgütlenmeler ve buna bağlı olarak insanlığın düşünce yapısında ve yaşama biçiminde beliren dönüşümler ele alınacaktır.

Ders Kaynakları CÖMERT, Bedrettin.,Mitoloji ve İkonografi, Hacettepe Yayınları, Ankara
AKYÜREK, Engin.,Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, Kabalcı Yayınevi, 1994,
AĞAOĞULLARI, M.Ali.,Kent Devletinden İmparatorluğa, İmge Kitapevi, Ankara, 2000
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uygarlık tarihinin dönemselleştirilmesi
2 İnsanlık tarihi içinde varlık problemine bakış açısından somut ve soyut düşüncenin gelişimi
3 İnsan topluluklarının yerleşik düzene geçişleri ile ilgili olarak artı ürün, işbölümü, kentleşme, ticaret, bürokrasi ve devlet, sınıflar, ordu
4 Yerleşik düzene geçmiş ve kent örgütlenmesi içinde yaşayan uygarlıklarda siyasi ve dini düşüncenin birbirlerine göre öncelikleri ve birbirleri üzerindeki etkileri: Hint, Mısır, Pers Uygarlıkları, İbrani toplulukları
5 Siyasi düşünce ve dini düşüncenin etkileşimi ile ilişkili olarak düşüncedeki en önemli dönüşümlerden birisi olarak: Yunan düşüncesi: Mitos x Logos karşıtlığı, Genel Felsefe Sistemleri; Sokrates, Platon, Aristoteles ve diğer önemli felsefe okullarından örnek problemler. Yeni ve güçlü bir sınıf olarak Burjuvazi ve sınıfsal olarak varlık probleminin ele alınışı. Yunan uygarlığı içinde kölelik sistemi, geçmiş dönemlerden farkı, vatandaşlık kavramı ve özel mülkiyet hakları
6 Uygarlık Tarihinin gelişim çizgisi içinde bazı uygarlıkların tarih içinde öne çıkan yanları ile ve detaylarına inerek tartışılmaya başlanması ve her uygarlığın etkilendiği ve etkilediği toplumsal yapıların gözden geçirilmesi
7 Roma uygarlığı; bilim olarak siyaset, siyasetçinin güvenilirliği; Stoa felsefesi ve problemleri, İmparatorluk sürecinde Roma Hukuk sistemi ve dönüşümün nedenleri
8 Avrupa'da Hıristiyanlık, Ortaçağ, Haçlılar, Feodal sistem
9 İslam'ın doğuşu, tasavvuf ve İslam düşüncesi
10 Rönesans, hümanizm, sanat ve sanat zanaat, sanatçı ve sanatsal ortamda yeni statüleri.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplumsal ve siyasal dönüşümler içinde sanatın yerini algılayabilecektir.
Uygarlık Tarihinin gelişim çizgisi içinde bazı uygarlıkların tarih içinde öne çıkan yanlarını ve detaylarını tartışabilecektir.
İnsan düşüncesinin tarihi süreç içinde geçirdiği değişimler ışığında farklı bakış açılarının varlığını kavrayabilecektir.
Siyasi düşünce sistemlerini ve dönüşümlerini kavrayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Toplumsal ve siyasal dönüşümler içinde sanatın yerini algılayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Uygarlık Tarihinin gelişim çizgisi içinde bazı uygarlıkların tarih içinde öne çıkan yanlarını ve detaylarını tartışabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
İnsan düşüncesinin tarihi süreç içinde geçirdiği değişimler ışığında farklı bakış açılarının varlığını kavrayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Siyasi düşünce sistemlerini ve dönüşümlerini kavrayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -