Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikoloji | HİT269 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze, tartışma, sunum |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru ÇELİKHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders kapsamında öğrenciler, psikoloji biliminin tarihsel gelişimini, temel psikoloji teorilerini, ve psikolojini temel alt alanlarını öğrenirler. Bu kapsamda, davranışın biyolojik temelleri, duyum ve algı, biliş, öğrenme, hafıza ve bilişsel süreçler gibi psikolojinin temel konularına giriş yapılır. |
Ders İçeriği |
Psikoloji dersinin hedefleri, davranışları tanımlamak, açıklamak, önceden kestirebilmek ve kontrol etmeyi öğretmektir. |
Ders Kaynakları |
Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi.
Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Psikolojinin tanımı, tarihi ve psikolojide yer alan temel yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Psikolojide yer alan temel yaklaşımlar ve psikolojinin alt dalları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Duyum ve algılama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Bellek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Bellek | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Güdülenme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Duygular, Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Duygular | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Öğrenme psikolojisine giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Klasik koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Klasik koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Edimsel koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Edimsel koşullanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Psikoloji tarihini, psikolojinin alanlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojinin tanımını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojide yer alan yaklaşımları ve psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Algı, bellek, öğrenme gibi zihinsel süreçleri tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Duyum, güdülenme, duygular, klasik koşullanma, edimsel koşullanma hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikoloji tarihini, psikolojinin alanlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikolojinin tanımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |