Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon (Etkili ve Güzel Konuşma) | MOS118 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin etkin ve güzel bir biçimde konuşma ve kendilerini ifade etme bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir. |
Ders İçeriği |
Konuşma Planı ve Hazırlık Aşaması: Amaçların belirlenmesi, Verilerin toplanması, Planın oluşturulması, Medya seçimi; Sunuş Unsurları: Uzman, Dinleyiciler, Konu, Ortam ve yardımcı araçlar; Sunuş İlkeleri: Örneklerden yararlanma, Kendini dinleyici yerine koyma, Çift yönlü iletişim, Jest-Mimik, Giyim, Duruş, Sesin kullanılması, Müzakere, İkna ve Etkileme, Dinleme becerisi; Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri: Güveni artırmak, İstekle başlamak, Ne söyleyeceğini önceden kararlaştırmak, Konuşmaya başlamak, İkna edici konuşmanın koşulları, İkna edici konuşmanın sorumlulukları, Uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
1. Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara, 2007. 2. Mustafa Gündüz, Güzel Konuşma ve Yazma, Fil Yay., İstanbul, 1995. 3. Birol Vural, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yay., İstanbul, 2004. 4. George Kops, Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Gün Yay., İstanbul, 2005.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Programı İşleyiş ve Etkinlikleri Üzerine Genel Tanıtım | Ders |
2 | Ses ve Konuşma Aygıtlarının Tanıtılması | Ders |
3 | Kendini İfade Edişe Yönelik Sunuşlar | Ders |
4 | Genel Kapsamı ile İletişim ve İletişim Kurabilme Becerisi | Ders |
5 | Yüz yüze Görüşme ve Planlama Aşamaları | Ders |
6 | Konuşmanın Teknik Hazırlığı | Ders |
7 | Konuşmanın Psikolojik Hazırlığı | Ders |
8 | Fiziksel, Yazınsal ve Anlatımsal Hazırlık ve ara sınav | Ders |
9 | Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar | Ders |
9 | Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar | Ders |
11 | Dinleyiciye Hakimiyet/Dinleyiciyi Kavramak | Ders |
12 | İş Görüşmelerinde Beden Dili | Ders |
13 | Kitleye, Gruba, Bireye Karşı Etkin ve Güzel Konuşmanın Temel Adımları | Ders |
14 | Kendini ifade Edişe Yönelik Sunuşlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etkili ve güzel konuşmanın temel ilkelerini ifade eder | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dinleyici kitlesinin niteliklerinin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Konuşma mekanlarının düzenlenmesinin önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dinleyicinin dikkatini sürekli kılmanın önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Konuşma planı yapma becerisini elde eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etkili ve güzel konuşmanın temel ilkelerini ifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinleyici kitlesinin niteliklerinin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşma mekanlarının düzenlenmesinin önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dinleyicinin dikkatini sürekli kılmanın önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konuşma planı yapma becerisini elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |