Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Grafik Tasarım | HİT271 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Cem MORKOÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı tasarım kavramı ve tasarım teorilerini öğreterek reklamda yaratıcı sürecin planlanması ve uygulanması için gerekli teorik donanımın kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilerin yaratıcılığı yeni iletişim teknolojilerini kullanarak fikirleri iletişim ürünlerine dönüştürmeleri amaçlanır. |
Ders Kaynakları |
Ders Not ve Uygulamaları
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi, Modern Sanat Ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Yayınları Bektaş, D., Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, İstanbul: Yapı Kredi YayınlarıBerger, J., Görme Biçimler, İstanbul:Metis Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Grafik tasarım süreci, Görsel ileti yapılandırma ve grafik tasarım, Stilizasyon | Ders Gösterim |
2 | Grafik tasarım projeleri oluşturmak için dijital ortam öğelerine giriş: Tasarım yazılımı, dijital ortam öğeleri bileşenleri ve özellikleri. | Gösterim Ders |
3 | Grafik Tasarım Öğeleri: Renk, Çizgi, Şekil, Alan, Doku, Değer, Kompozisyon | Ders Gösterim |
4 | Grafik Tasarım İlkeleri: Denge, Kontrast, Vurgu/Baskınlık, Uyum, Hareket/Ritim, Oran, Tekrar/Ritim, Birlik, Çeşitlilik | Ders Gösterim |
5 | Tipografi: Harflerin anatomisi, Yazı tipleri (Fontlar), Tipografik Ölçümleme, Tipografik Standartlar ve Kurallar | Ders Gösterim |
6 | Basılı ve web tabanlı ortamlar için tasarım oluşturma: Tasarım formatları, Çözünürlük, Piksel tabanlı tasarım bileşenleri ve özellikleri | Ders Gösterim |
7 | Basılı ve web tabanlı ortamlar için tasarım oluşturma: Vektör tabanlı tasarım bileşenleri ve özellikleri | Ders Gösterim |
8 | Pick tool, shape tool, shape tool vector, shape tool text, zoom - hand tool,crop tool, virtual segment ve property opsiyonları. Örnek uygulamalar. | Ders Gösterim |
9 | Vektörel bir program ile proje üretimi: Kurumsal kimlik tasarımı (2D, 3D) | Ders Gösterim |
10 | Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı | Ders Gösterim |
10 | Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı | Ders Gösterim |
10 | Vektörel ve piksel tabanlı bir program ile proje üretimi: Tematik afiş; Tipografik afiş tasarımı | Ders Gösterim |
13 | Görselleri Etik Kurallara Dayalı Düzenleme, Etik Kurallara Dayalı Görüntü Kullanma, Etik Tasarım Süreci Etik Kodların Kullanımı: Tanımlar, Sorumluluklar, Telif Hakkı Yasası, Görsel İntihal ve Tasarım Süreci | Ders Gösterim |
14 | Tasarım sürecinin değerlendirilmesi | Ders Grup Çalışması Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurar | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Grafik Tasarım yazılımlarını kullanır | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Piksel ve vektör grafik oluştur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grafik Tasarım yazılımlarını kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Piksel ve vektör grafik oluştur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |