Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş ve Yönetim | HİT248 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre ORUÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim biliminin temel kavramları, kuramları ve ilkeleri hakkında ayrıntılı bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Yönetim, yöneticilik ve organizasyon kavramları. Planlama ve karar verme süreci. Yönetim fonksiyonları. Klasik, Neoklasik ve Modern yönetim teorileri. |
Ders Kaynakları |
Budak. G. ve Budak G., İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2004.
Ataman, G. İşletme Yönetimi, Türkmen kitabevi, 2001. Yönetimle İlgili Güncel Yayınlar. İnternet Kaynakları. Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Basım, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2018. Sargut, A.s. ve Özen, Ş. Örgüt Kuramları, İmge Kitabevi, İstanbul, 2007. Eren, Erol. Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım Yayım, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme, Yönetim ve Yönetici kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Karar ve karar verme süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Planlama işlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Organizasyon işlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Yöneltme ve koordinasyon işlevleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Denetim işlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Klasik Organizasyon Teorileri (Bilimsel Yönetim Yaklaşımı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Klasik Organizasyon Teorileri (Yönetim Süreci Yaklaşımı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Klasik Organizasyon Teorileri (Bürokrasi Yaklaşımı) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Davranışsal (Neo-Klasik) Organizasyon Teorisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Sistemler Yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Durumsallık Yaklaşımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Örgütlerde çevreye uyum ve değişimle ilgili yaklaşımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Yönetim işlevlerini açıklayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Karar verme sürecini ifade edebilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Plan ve planlama kavramlarını tanımlayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetim işlevlerini açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karar verme sürecini ifade edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Plan ve planlama kavramlarını tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |