Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | SGK103 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | YÜZ YÜZE |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Erhan GENÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Erhan GENÇ |
Amaç |
Toplumun ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal yapısı arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere Türkiye'nin siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı bilimsel bir çerçevede öğretilir. |
Ders Kaynakları |
Sungur, Zerrin vd., Türkiye'nin Toplumsal Yapısı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, 2015.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 5 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 12 | 48 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal yapı kavramı | |
2 | Türkiye'de toplumsal yapının temellerine giriş, Osmanlı Döneminin özeti | |
3 | Toplumsal yapı kuramları-1 | |
4 | Toplumsal yapı kuramları -2 | |
5 | Türkiye'de tabakalaşma ve toplumsal eşitsizlik | |
6 | Türkiye’de siyasi kurumlar ve demokrasi | |
7 | Türkiye'de aile kurumu ve sorunları- 1 | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de aile kurumu ve sorunları- 2 | |
10 | Türkiye’de sağlık kurumu ve sorunları | |
11 | Türkiye’de çalışma yaşamı ve sorunları | |
11 | Türkiye’de çalışma yaşamı ve sorunları | |
13 | Türkiye'de gençlik ve sorunları | |
14 | Türkiye'nin modernleşme süreci |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye'nin eğitim yapısı ve sorunlarını öğrenir | |||
Türkiye'nin aile yapısı ve sorunları hakkında bilgi sahibi olur | |||
Türkiye'nin kültürel yapısını öğrenir. | |||
Toplumsal yapı kavaramı ve toplumsal yapı kuramları hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'nin eğitim yapısı ve sorunlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin aile yapısı ve sorunları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin kültürel yapısını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal yapı kavaramı ve toplumsal yapı kuramları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |