Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği | SGK102 | 2 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Erhan GENÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gamze SATILMIŞ |
Amaç |
İş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi çerçevesinden yola çıkarak günümüzde ki iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını ve sonuçlarını incelemek. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimini açıklar, günümüzdeki uygulamalarını inceler, iş kazaları ve meslek hastalıklarını inceler. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 4 | 4 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 6 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış | |
2 | iş sağlığı ve güvenliğinin tarihsel gelişimi | |
3 | İş sağlığı ve güvenliğinin amacı | |
4 | İş sağlığı ve güvenliği alanında kavramlar | |
7 | İş kazaları ve iş kazalarının değerlendirilmesi | |
7 | İş kazaları ve iş kazalarının değerlendirilmesi | |
7 | İş kazaları ve iş kazalarının değerlendirilmesi | |
8 | ara sınav | |
9 | Meslek hastalıkları ve meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
9 | Meslek hastalıkları ve meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
9 | Meslek hastalıkları ve meslek hastalıklarının değerlendirilmesi | |
12 | İş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutları | |
13 | İş yerinde iş sağlığı ve güvenliği örgütlenmesi | |
13 | İş yerinde iş sağlığı ve güvenliği örgütlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş sağlığı ve İşçi güvenliğinin önemini kavrar | |||
Meslek hastalıkları ve önlemleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
İş kazaları ve önlemleri hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş sağlığı ve İşçi güvenliğinin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek hastalıkları ve önlemleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş kazaları ve önlemleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |