Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplu İş Hukuku | SGK203 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Amaç |
Toplu İş Sözleşmesi-Grev ve Lokavt Kanunu ve ilgili mevzuatın öğretilmesidir. Sendikalar, toplu iş sözleşmesi, grev, lokavt. |
Ders İçeriği |
Toplu iş hukukunun başlıca konuları, sendikalar, toplu iş sözleşmeleri, toplu iş uyuşmazlıklarının barış yoluyla veya kavgacı yolla çözümüdür. |
Ders Kaynakları |
Toplu İş Hukuku El Kitabı, Ercan Akyiğit
Toplu İş Hukuku Dersleri Ömer Ekmekçi On İki Levha Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplu İş Hukukuna Ait Temel Kavramlar, Toplu iş hukukunun tarihçesi ve bölümleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
2 | Sendikalara Genel Bir Bakış, Sendikaların Yapısı | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
3 | Sendikaların Faaliyetleri | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
4 | Sendika Üyeliği Üyelik Güvencesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
5 | Sendikaların Mali Yapısı ve Denetimi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
6 | Sendikaların sona ermesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
6 | Sendikaların sona ermesi | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
8 | Toplu İş Sözleşmesine Genel bir Bakış Toplu İş Sözleşmesinin Yapılması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
9 | Toplu iş sözleşmesinin uygulanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
9 | Toplu iş sözleşmesinin uygulanması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
11 | Uygulama, örnek olay çözümü | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
12 | Toplu iş uyuşmazlıkları | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
13 | Hakemlik ve Arabuluculuk | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
14 | Grev ve Lokavt, Uygulama, örnek olay çözümü | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sendika kavramını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Toplu iş sözleşmesi kavramını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Grev ve lokavtı açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sendika kavramını açıklayabilecektir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplu iş sözleşmesi kavramını açıklayabilecektir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grev ve lokavtı açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |