Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet ve Bakım | SGK207 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Erhan GENÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Erhan GENÇ |
Amaç |
Sosyal hizmet mesleğinin Dünya'daki ve Türkiye'de ki gelişiminden yola çıkarak Sosyal çalışma mesleğinin amacını, hizmet alanlarını uygulamalarını, yöntem ve tekniklerini açıklayabilmek. |
Ders İçeriği |
Sosyal hizmet mesleğinin amacı, gelişimi, çalışma alanları, yöntem ve teknikleri. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal çalışmanın temel kavramları | |
2 | Sosyal çalışmanın tarihi | |
3 | Sosyal çalışmanın yöntem ve teknikleri | |
3 | Sosyal çalışmanın yöntem ve teknikleri | |
5 | Sosyal çalışmanın amaç, konu ve felsefesi | |
9 | Sosyal hizmet alanları | |
9 | Sosyal hizmet alanları | |
8 | ara sınav | |
9 | Sosyal hizmet alanları | |
9 | Sosyal hizmet alanları | |
11 | Sosyal hizmet kuruluşları | |
11 | Sosyal hizmet kuruluşları | |
13 | Sosyal hizmet uygulamaları | |
14 | sosyal çalışmanın toplumdaki yeri ve genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal çalışmanın temel kavramlarını öğrenir | |||
Sosyal hizmetin yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
Sosyal hizmet kuruluşlarını öğrenir | |||
Sosyal hizmet alanları hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal çalışmanın temel kavramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmetin yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet kuruluşlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet alanları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |