Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çalışma Ekonomisi | SGK210 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, örnek problem analizi |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selami KARİMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
İşgücü piyasasının ve bu piyasanın dinamiklerinin işleyişini analiz etmek ve piyasa dinamikleri arasındaki etkileşim sonucunda ortaya çıkan konuları ve sorunları anlamaya çabalamaktır. |
Ders İçeriği |
İşgücü Piyasalarının Genel Çerçevesi, Emek Arzı-Nüfus İlişkisi, Emek Arzı-Ücret İlişkisi, Emek Talebi, Kısa Dönemde Emek Talebi, Uzun Dönemde Emek Talebi, İşgücü Piyasasında Denge, Ücretler ve Ücret Farklılıkları |
Ders Kaynakları |
BİÇERLİ Kemal, Çalışma Ekonomisi, Genişletilmiş 3. Bası, Beta Basım Yayım, İstanbul,(2007)
Yusuf ALPER,Sosyal Güvenlik Ders Notları,Uludağ Üniversitesi,Bursa,2017 BİÇERLİ Kemal, Çalışma Ekonomisi, Genişletilmiş 3. Bası, Beta Basım Yayım, İstanbul,(2007) Yusuf ALPER,Sosyal Güvenlik Ders Notları,Uludağ Üniversitesi,Bursa,2017 BİÇERLİ Kemal, Çalışma Ekonomisi, Genişletilmiş 3. Bası, Beta Basım Yayım, İstanbul,(2007) Yusuf ALPER,Sosyal Güvenlik Ders Notları,Uludağ Üniversitesi,Bursa,2017 BİÇERLİ Kemal, Çalışma Ekonomisi, Genişletilmiş 3. Bası, Beta Basım Yayım, İstanbul,(2007) Yusuf ALPER,Sosyal Güvenlik Ders Notları,Uludağ Üniversitesi,Bursa,2017 ÇALIŞMA EKONOMİSİ , M. Kemal Biçerli ,Beta Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 13 | 52 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Emek piyasalarının özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Emek piyasası kurumları ve işleyişi | Ders |
4 | Emek arzı; tercihler ve farksızlık eğrileri | Ders |
5 | Emek arzı; gelir ve ikame etkileri, emek arz eğrisi | Ders |
6 | İşgücüne katılma oranı | Ders |
7 | Kısa dönemde ve uzun dönemde emek talebi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Emek talep esnekliği | Ders |
10 | Devlet ve işgücü piyasası | Ders |
11 | Klasik ve Modern ücret kuramları | Ders |
12 | Ücret oluşumu ve farklılaşması | Ders |
13 | Ücret oluşumuna etki eden faktörler | Ders |
14 | Eğitim ekonomisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Emek piyasası ile diğer faktör piyasaların farklıklarını bilir | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Emek piyasasını tanımlar | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ücret teorileri ve oluşumunu değerlendirir | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Emek piyasasının özelliklerini tanır | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Çalışma Ekonomisi ile ilgili temel kavramları bilir | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Emek piyasası ile diğer faktör piyasaların farklıklarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Emek piyasasını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ücret teorileri ve oluşumunu değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Emek piyasasının özelliklerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışma Ekonomisi ile ilgili temel kavramları bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |