Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim ve Organizasyon | SGK213 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğe ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
1.Genç, N. (2008). Yönetim ve Organizasyon (Meslek Yüksek Okulları İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık.
2.Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Detay Yayıncılık. 3.Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Beta Yayıncılık. YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal 1.Genç, N. (2008). Yönetim ve Organizasyon (Meslek Yüksek Okulları İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık. 2.Sökmen, A. (2010). Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Detay Yayıncılık. 3.Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Beta Yayıncılık. YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal YÖNETİM VE ORGANİZASYON-I-Ed.: Prof. Dr. Celil Koparal Ed. Güney, Salih, Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Budak, Gülay,Gönül, İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2004 İşletme ve Yönetim Dergileri ve internet kaynakları. Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2010. Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2010 Eren, Erol, Yönetim ve Organizasyon, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Budak, Gülay,Gönül, İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir, 2004. İşletme ve Yönetim Dergileri ve internet kaynakları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 3 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 6 | 9 | 54 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim Kavramı | |
2 | Yönetimin Fonksiyonları | |
3 | Planlama | Ders |
4 | Örgütleme | Ders |
5 | Koordinasyon | Ders |
6 | Güdüleme | Ders |
7 | Denetim | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi: Modern Dönem | |
10 | Yetki göçerimi | |
14 | Yöneticilerin Temel Özellikleri | |
12 | Güncel yönetim teknik ve uygulamaları | |
13 | Yönetimde güncel konular | |
14 | Yönetimle ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetici kavramını anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yönetim kavramını anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Liderlik, yetki ve güç kavramlarını anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yönetimin işlevlerini anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Örgüt yapılarını ve oluşumlarını anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetici kavramını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Yönetim kavramını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Liderlik, yetki ve güç kavramlarını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Yönetimin işlevlerini anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Örgüt yapılarını ve oluşumlarını anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |