Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Hakları ve Demokrasi | SGK221 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Yavuz KOÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Selami KARİMAN |
Amaç |
Bu derste öğrencilere; İnsan hakları evrensel bildirgesi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İnsan haklarının kaynağı, felsefi temelleri ve gelişimi ile birlikte İnsan hakları evrensel bildirgesini temel alarak insan haklarının kategorilerini ve insan ve toplum üzerinde ki etkilerini konu alır. |
Ders Kaynakları |
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 11 | 11 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders |
2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | Ders |
3 | Temel insan hakları | Ders |
4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | Ders |
5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | Ders |
6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | Ders |
7 | Aile ve okulda demokrasi | Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | Devlet ve devlet şekilleri | Ders |
10 | Türk Anayasa tarihi | Ders |
11 | Yasama | Ders |
12 | Yürütme | Ders |
13 | Ödev | Ders |
14 | Yargı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | |||
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | |||
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | |||
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |