Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamuda Çağdaş Yaklaşımlar | SGK224 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencilerin kamu yönetimindeki yeni teorilerin neler olduğunu öğrenmesidir. |
Ders İçeriği |
Kamu yönetiminin sorunlarına çözüm üreten yeni yaklaşımlarının neler olduğu ve ne tür çözüm öneri getirdiklerinin ortaya konulmasıdır. Yüz Yüze |
Ders Kaynakları |
Elma, C., ve Demir, K. (Ed). (2000). Yönetimde çağdaş yaklaşımlar,
uygulamalar ve sorunlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin amacı, içeriği ve nasıl takip edilmesi gerektiğine ilişkin bilgilendirme. | Tartışmalı Ders |
2 | Okulda Eylem Araştırması. | Tartışmalı Ders |
3 | Kriz Yönetimi. | Tartışmalı Ders |
4 | Çatışma Yönetimi. | Tartışmalı Ders |
5 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı. | Tartışmalı Ders |
6 | Örgütsel Adalet. | Tartışmalı Ders |
7 | Örgütsel Kimlik. | Tartışmalı Ders |
8 | Farklılıkların Yönetimi. | Tartışmalı Ders |
9 | Stratejik Yönetim. | Tartışmalı Ders |
10 | Bezdiri. | Tartışmalı Ders |
11 | Örgütsel Sinizm. | Tartışmalı Ders |
12 | Tükenmişlik. | Tartışmalı Ders |
13 | Güç Temelleri. | Tartışmalı Ders |
14 | Etkileme Taktikleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve nasıl takip edilmesi gerektiğine ilişkin bilgilendirme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dersin sonunda öğrenciler okul ortamında uygulayıcılar tarafından eylem araştırmasının nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dersin sonunda öğrenciler kriz yönetimi kavramı ve kriz yönetiminin temel kurallarına ilişkin bilgi sahibi olacaklardır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bu dersin sonunda öğrenciler çatışma yönetimi kavramı ve çatışma yönetiminin kapsamında yer alan tekniklere ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler örgütsel vatandaşlık kavramına, bu davranışın önündeki engellere ve örgüt içerisinde bu davranışı yaygınlaştırmaya yönelik uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve nasıl takip edilmesi gerektiğine ilişkin bilgilendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenciler okul ortamında uygulayıcılar tarafından eylem araştırmasının nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenciler kriz yönetimi kavramı ve kriz yönetiminin temel kurallarına ilişkin bilgi sahibi olacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersin sonunda öğrenciler çatışma yönetimi kavramı ve çatışma yönetiminin kapsamında yer alan tekniklere ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler örgütsel vatandaşlık kavramına, bu davranışın önündeki engellere ve örgüt içerisinde bu davranışı yaygınlaştırmaya yönelik uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |