EN
  • Anasayfa
  • SGK224 Kamuda Çağdaş Yaklaşımlar (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SGK224 - Kamuda Çağdaş Yaklaşımlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kamuda Çağdaş Yaklaşımlar SGK224 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL GÜVENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, öğrencilerin kamu yönetimindeki yeni teorilerin neler olduğunu öğrenmesidir.

Ders İçeriği

Kamu yönetiminin sorunlarına çözüm üreten yeni yaklaşımlarının neler olduğu ve ne tür çözüm öneri getirdiklerinin ortaya konulmasıdır. Yüz Yüze

Ders Kaynakları Elma, C., ve Demir, K. (Ed). (2000). Yönetimde çağdaş yaklaşımlar, uygulamalar ve sorunlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin amacı, içeriği ve nasıl takip edilmesi gerektiğine ilişkin bilgilendirme. Tartışmalı Ders
2 Okulda Eylem Araştırması. Tartışmalı Ders
3 Kriz Yönetimi. Tartışmalı Ders
4 Çatışma Yönetimi. Tartışmalı Ders
5 Örgütsel Vatandaşlık Davranışı. Tartışmalı Ders
6 Örgütsel Adalet. Tartışmalı Ders
7 Örgütsel Kimlik. Tartışmalı Ders
8 Farklılıkların Yönetimi. Tartışmalı Ders
9 Stratejik Yönetim. Tartışmalı Ders
10 Bezdiri. Tartışmalı Ders
11 Örgütsel Sinizm. Tartışmalı Ders
12 Tükenmişlik. Tartışmalı Ders
13 Güç Temelleri. Tartışmalı Ders
14 Etkileme Taktikleri Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve nasıl takip edilmesi gerektiğine ilişkin bilgilendirme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu dersin sonunda öğrenciler okul ortamında uygulayıcılar tarafından eylem araştırmasının nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu dersin sonunda öğrenciler kriz yönetimi kavramı ve kriz yönetiminin temel kurallarına ilişkin bilgi sahibi olacaklardır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu dersin sonunda öğrenciler çatışma yönetimi kavramı ve çatışma yönetiminin kapsamında yer alan tekniklere ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler örgütsel vatandaşlık kavramına, bu davranışın önündeki engellere ve örgüt içerisinde bu davranışı yaygınlaştırmaya yönelik uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Tanışma, dersin amacı, içeriği ve nasıl takip edilmesi gerektiğine ilişkin bilgilendirme - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenciler okul ortamında uygulayıcılar tarafından eylem araştırmasının nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenciler kriz yönetimi kavramı ve kriz yönetiminin temel kurallarına ilişkin bilgi sahibi olacaklardır - - - - - - - - - - - -
Bu dersin sonunda öğrenciler çatışma yönetimi kavramı ve çatışma yönetiminin kapsamında yer alan tekniklere ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler örgütsel vatandaşlık kavramına, bu davranışın önündeki engellere ve örgüt içerisinde bu davranışı yaygınlaştırmaya yönelik uygulamalara ilişkin bilgi sahibi olacaklardır. - - - - - - - - - - - -