Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | SGK226 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selami KARİMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Örgütsel davranış dersinin amacı örgütlerde insan davranışları ve bu davranışların sonuçlarının örgütler üzerine etkisinin incelenmesidir. |
Ders İçeriği |
Tarihsel ve küresel bağlamda örgütsel davranış; örgütlerde bireyler, kişilik, motivasyon, gruplar, iletişim, liderlik, çatışma, örgütsel sistem, örgüt yapısı, teknoloji ve iş tasarımı, sosyo-teknik sistem, örgütsel kültür, örgütsel değişme ve gelişme. |
Ders Kaynakları |
Özkalp, Enver, vd., Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1804, Eskişehir, 2013.
Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012. İnternet Kaynakları Örgütsel davranış konusundaki güncel makaleler Örgütsel davranış kongreleri bildiri kitapları Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. Özkalp, Enver, vd., Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1804, Eskişehir, 2013. Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012. İnternet Kaynakları Örgütsel davranış konusundaki güncel makaleler Örgütsel davranış kongreleri bildiri kitapları Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütsel davranış kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Örgüt içinde birey ve kişilik | |
3 | Örgütsel davranışı etkileyen kişilik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Duygular ve tutumlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Motivasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Örgüt kültürü kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Örgütlerde çatışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Örgütsel değişim ve yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Örgütlerde stres kaynakları ve yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Örgütlerde güç ve politika | |
12 | Liderlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Örgütsel vatandaşlık | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Örgütsel adalet | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |