EN
  • Anasayfa
  • SGK226 Örgütsel Davranış (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SGK226 - Örgütsel Davranış
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örgütsel Davranış SGK226 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL GÜVENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Selami KARİMAN
Ders Veren
Amaç

Örgütsel davranış dersinin amacı örgütlerde insan davranışları ve bu davranışların sonuçlarının örgütler üzerine etkisinin incelenmesidir.

Ders İçeriği

Tarihsel ve küresel bağlamda örgütsel davranış; örgütlerde bireyler, kişilik, motivasyon, gruplar, iletişim, liderlik, çatışma, örgütsel sistem, örgüt yapısı, teknoloji ve iş tasarımı, sosyo-teknik sistem, örgütsel kültür, örgütsel değişme ve gelişme.

Ders Kaynakları Özkalp, Enver, vd., Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1804, Eskişehir, 2013.
Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012.
İnternet Kaynakları
Örgütsel davranış konusundaki güncel makaleler
Örgütsel davranış kongreleri bildiri kitapları
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011.
Özkalp, Enver, vd., Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1804, Eskişehir, 2013.
Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2012.
İnternet Kaynakları
Örgütsel davranış konusundaki güncel makaleler
Örgütsel davranış kongreleri bildiri kitapları
Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Baskı, Beta Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2011.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örgütsel davranış kavramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
2 Örgüt içinde birey ve kişilik
3 Örgütsel davranışı etkileyen kişilik özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
4 Duygular ve tutumlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
5 Motivasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
6 Örgüt kültürü kavramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
7 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
8 Örgütlerde çatışma Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
9 Örgütsel değişim ve yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
10 Örgütlerde stres kaynakları ve yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
13 Örgütlerde güç ve politika
12 Liderlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
13 Örgütsel vatandaşlık Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
14 Örgütsel adalet Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Motivasyonu etkileyen faktörleri ve kuramları ifade edebilecek. - - - - - - - - - - - -
Örgüt kültürü kavramını ve unsurlarını tanımlayabilecek. - - - - - - - - - - - -
Örgütsel çatışma ve stres yönetimi kavramlarını açıklayabilecek. - - - - - - - - - - - -
Örgütsel davranışın temel özelliklerini tanımlayabilecek. - - - - - - - - - - - -
Kişiliği etkileyen kalıtım ve çevre faktörlerini açıklayabilecek. - - - - - - - - - - - -