Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Güvenlik Kurumu ve Elektronik Devlet | SGK208 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü, yüz yüze, tartışmalı, uygulamalı |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal Güvenlik Kurumunu tanımak ve kamu hizmeti sunumundaki elektronik devlet sistemini kullanımını öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Devlet iş süreçlerinin siber ortama taşınması anlamına gelen e-devlet kavramının öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, e-devlet’in tanımı ve kapsamı, devlet iş süreçlerinin siber ortama taşınma kriterleri, e-devlet sürecinin avantajları ve ülkelere etkileri, e-devlet projelerinde başarılı olmak için dikkat edilmesi gereken hususlar ile gelecekte uygulanacak e-devlet projeleri ele alınacaktır. Ayrıca, dünyadaki ve Türkiye’deki başarılı e-devlet projeleri gibi konular işlenir. |
Ders Kaynakları |
E-Devlet ve Dünya Örnekleri: Elektronik Devlet Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar N. Murat İnce
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | BİLGİNİN VE KAMU BİLGİLERİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ | Sözlü |
2 | KAMU BİLGİ AĞI (KAMU BİLGİ OTOYOLU) | Sözlü |
3 | ELEKTRONİK DEVLET GELİŞİMİNİ DESTEKLEYEN GEREKÇELER | Sözlü |
4 | ELEKTRONİK DEVLET | Sözlü |
5 | ELEKTRONİK DEVLET MİMARİSİNİN TEMELLERİ | Sözlü |
6 | ELEKTRONİK DEVLETİN YAPILANDIRILMASINA İLİŞKİN SORUNLAR | Sözlü |
11 | ELEKTRONİK DEVLETE İLİŞKİN ÜLKE ÖRNEKLERİ | Sözlü |
8 | Portekiz Örneği (INFOCID) | Sözlü |
9 | Singapur Örneği | Sözlü |
10 | ABD Federal Hükûmet Uygulamasõ Örneği | Sözlü |
11 | ELEKTRONİK DEVLETE İLİŞKİN ÜLKE ÖRNEKLERİ | Sözlü |
12 | Türkiye’de Kamu Bilgi Altyapõsõ Kurulmasõna Yönelik Kararlar ve Çalõşmalar | Sözlü |
13 | Türkiye’de Mevcut Kamu İnternet Uygulamaları | Sözlü |
14 | ELEKTRONİK DEVLET YAPISINDA ON-LİNE İŞLEMLER | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kamu hizmetinde elektronik devlet uygulamalarını tanır ve bilir. | |||
Elektronik devlet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Türkiy'deki e devlet uygulamalarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamu hizmetinde elektronik devlet uygulamalarını tanır ve bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektronik devlet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiy'deki e devlet uygulamalarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |