Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Psikoloji | SGK233 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Selami KARİMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere insanın sosyal etkisinin ve etkileşiminin bilimsel çalışması olan sosyal psikolojiye kapsamlı bir giriş vermeyi amaçlar. Öğrenciler, klasik ve modern araştırmaları inceleyerek sosyal psikolojiye geniş bir kuramsal ve yöntemsel yaklaşım bilgisi edinirler. Dönem sonunda başarılı öğrenciler birçok sosyal olgunun sosyal biliş, sosyal etki ve sosyal ilişki bazında anlaşılabileceğini anlarlar ve temel sosyal psikoloji kuramlarını gerçek hayattaki durumlara uygulama becerisi geliştirirler. |
Ders İçeriği |
Bireyin grup ve toplum içinde ele alınması; tutumların oluşum ve değişimi, sosyal etki, uyma davranışı, iletişim ve grup dinamiği gibi konular açısından incelenmesi. |
Ders Kaynakları |
Güler, M. (2010). Sosyal psikoloji bakiş açisindan çocuk ve ergenlerde suçlu davraniş gelişimi. Tbb Dergisi, 89, 355-372.
Sezen, Ü. N. L. Ü. (2010). Sosyal Psikoloji. Anadolu Universitesi. Sakallı, N. (2018). Sosyal psikolojide tutumlar ve tutum değişimi. Göksu, T. (2007). Sosyal psikoloji. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikolojinin Diğer Bilimler arasındaki Yeri | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Sosyal Etki ve Uyma Deneyleri | |
5 | Tutum ve Davranışlar: Tutum Öğeleri, Gelişmesi ve Kalıplaşması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
7 | İletişim, Propaganda ve Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
8 | Tutum Değiştirme Süreci: Kaynak, İletişim ve Hedef Öğesinin Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Grup Yapısı ve Dinamiği: Grup Nedir? İşlevleri, Grup Araştırmaları, Sosyal hızlandırma/Kaytarma | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Önyargılar, Önyargıların Kaynakları ve Önyargıları Azaltma | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
11 | Kitle İletişimin Etkileri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sosyalleşme ve sosyal gelişim, Sosyal normlar | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Kültür ve Benlik: Bireycilik-toplulukçuluk, benlik yapıları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Duygular, sosyal etkileşim, başarı ve genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Birey davranışını ve nedenlerini sosyal çevre içinde anlar. | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Sosyal çevreye uyumu öğrenir. | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler | |
Grup dinamiği hakkında bilgi edinir | Rol Yapma / Drama Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Sosyal davranışlarımızı ve algılarımızı etkileyen tutumlar hakkında bilgi edinir. | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
İletişim becerileri hakkında bilgi edinir. | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Birey davranışını ve nedenlerini sosyal çevre içinde anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal çevreye uyumu öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grup dinamiği hakkında bilgi edinir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal davranışlarımızı ve algılarımızı etkileyen tutumlar hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim becerileri hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |