EN
  • Anasayfa
  • SGK238 Kriz İletişimi ve Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SGK238 - Kriz İletişimi ve Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kriz İletişimi ve Yönetimi SGK238 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL GÜVENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN
Ders Veren
Amaç

Krizlerden başarıyla çıkmanın en önemli unsurlarından bir olan "kriz iletişimi"nin ne olduğu, nasıl planlandığı ve nasıl yürütülmesi gerektiği bu dersin amacını oluşturur. Kriz dönemlerinde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikler, Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar ve Krizi fırsata dönüştürme de en etkili yöntemlere yer verilecektir.

Ders İçeriği

Kriz Kavramı, İşletmelerin Krizle Karşılaşmasında Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi, Krizlerin Ortaya Çıkmasında İç ve Dış Çevre Faktörlerinin Etkileşimi, Kriz Sürecinin Aşamaları, Kriz Sürecinin İşletmeler Üzerinde Yarattığı Etkilerin İncelenmesi, Kriz Yönetimi, Krize Hazırlıklı Olma Düzeyi, Krize Yanıt Yöntemleri, Krize Yanıt ve Stratejik Öncelikler, Krize Yanıt ve İnsan Etkisi, Krize Yanıt Sürecinde Liderlik, Krize Karşı Planlama, Kriz eğitimi, Krizlere Karşı Modern/Post Modern Yaklaşımlar ve Teknikler, Kriz Dönemlerinde Karar Alma, Kriz Ortamlarında Stres ve Zaman Yönetimi

Ders Kaynakları İşletmelerde Kriz Yönetimi ve İletişimi, Dr. Mehmet Devrim Aydın, Ankara Mayıs2004, ISBN : 975-6486-84-8;
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler Tartışmalı Ders Ders
1 Kriz Kavramı ve İşletmeler Açısından Kriz Yaratan Faktörler Tartışmalı Ders Ders
3 Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı Tartışmalı Ders Ders
3 Kriz Sürecinin Aşamaları Etkileri ve Kriz Yönetimi Kavramı Tartışmalı Ders Ders
5 Krize Yanıt Süreci Tartışmalı Ders Ders
6 Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar Tartışmalı Ders Ders
6 Kriz Öncesi Yapılacak Çalışmalar Tartışmalı Ders Ders
8 Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar Tartışmalı Ders Ders
8 Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar Tartışmalı Ders Ders
8 Kriz Anında Yapılacak Çalışmalar Tartışmalı Ders Ders
11 Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar Tartışmalı Ders Ders
12 Kriz Sonrası Yönetim ve Örnek Olaylar Tartışmalı Ders Ders
13 Kriz İletişim Süreci Tartışmalı Ders Ders
14 Kriz İletişiminde Yeni Medya Tartışmalı Ders Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Kurumun iç ve dış paydaşlarıyla ilgili iletişim sorunlarını, edindiği işletme yönetimi ve organizasyon alanındaki temel bilgilerle zorlu koşullarda dahi tespit edebilir, tanımlayabilir, analiz edip uygulayabilir. - - - - - - - - - - - -
Halkla ilişkiler disiplininin ve ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayabilme ve disiplinler arasındaki ilişkileri kurabilir. - - - - - - - - - - - -
Mesleki, ahlaki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. - - - - - - - - - - - -
Edinilen disiplinler arası bilgiler sonucunda toplumsal, kültürel, siyasi ve sosyal konuları ya da değişimleri belirleme, analiz etme ve sonuçları mesleki çalışmalarda kullanabilme becerisine sahiptir. - - - - - - - - - - - -
Değişime açık, toplumsal konulara duyarlı, eleştirel ve çözüm üretebilen bakış açılarına sahip olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. - - - - - - - - - - - -