Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dijital Okuryazarlık | SGK239 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Derste, dijital okuryazarlık kavramına ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma gibi çok çeşitli konular işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Binark, Mutlu ve Bek Mine G. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. İstanbul: Kalkedon Yayınları
İnal, Kemal (2009). Medya Okuryazarlığı El Kitabı. Ankara Ütopya Yayınevi.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dijital Okuryazarlık | Ders |
2 | Digital Literacy | Ders |
3 | Dijital demokrasi | Ders |
4 | Dijital aktivizm | Ders |
5 | Dijitalleşme ve Etik | Ders |
6 | Dijital pazarlama | Ders |
7 | Dijital sanatlar | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kripto para ve dark web | Ders |
10 | Güvenlik ve Çevrimiçi Güvenlik | Ders |
11 | Power searching | Ders |
12 | Yapay zekâ | Ders |
13 | Dijitalleşmenin iş yaşantısına etkileri | Ders |
14 | Dijital çağın öğretileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medya okuryazarlığının kavramlarını dijital medyaya uyarlayabilecek ve her tür dijital içeriği değerlendirebilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dijital okuryazarlığın önemini ve gazetecilik uygulamalarından nasıl kullanılabileceğini anlayacak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dijital medyayı bilgi alma ve araştırma yapmak için kullanmayı öğrenecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Veri depolama ve diğer çevrimiçi programları kullanabilecek ve bunları gazetecilik uygulamalarında nasıl kullanacağını anlayacak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Dijital medya ile ilgili etik konuları anlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya okuryazarlığının kavramlarını dijital medyaya uyarlayabilecek ve her tür dijital içeriği değerlendirebilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital okuryazarlığın önemini ve gazetecilik uygulamalarından nasıl kullanılabileceğini anlayacak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital medyayı bilgi alma ve araştırma yapmak için kullanmayı öğrenecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Veri depolama ve diğer çevrimiçi programları kullanabilecek ve bunları gazetecilik uygulamalarında nasıl kullanacağını anlayacak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dijital medya ile ilgili etik konuları anlayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |