Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kültürlerarası İletişim | SGK240 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL GÜVENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meltem BAŞARAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmesi, kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri beklenmektedir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim bulunmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Dodd, Carley (1998). Kültürlerarası İletişimin Dinamikleri. Londra: McGraw Tepesi
Gannon, Martin J. (2001). Küresel Kültürleri Anlamak: Metaforik 23 Ülkeden. Londra: Bilge Yayınları
Gannon, Martin J. (2008). Kültür Paradoksları ve Küreselleşme. Londra: Adaçayı
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kültürlerarası İletişime Giriş | Ders |
2 | Kültürün Unsurları ve Kültürlerarası İletişim | Ders |
3 | Kültürlerarası İletişimi Engelleyen Unsurlar | Ders |
4 | Alt Kültürler Alt Gruplar | Ders |
5 | Kimlik Kavramı ve Farklılık | Ders |
6 | Kolonyalizm, Dağıtım Modelleri, Kültürel İkonlar, Kültürel Hegemonya | Ders |
7 | Kültürlerarası İletişim ve Dil | Ders |
8 | Ara Sınav- Kültürlerarası İletişim ve Sözel Olmayan Mesajlar | Ders |
9 | Kültürlerarası İletişim ve Kültür Şoku | Ders |
10 | Kültürlerarası İletişim ve Kitle İletişim Araçları | Ders |
11 | Sinema ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme) | Ders |
12 | Televizyon ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme) | Ders |
13 | Yazılı Basın ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme),Reklam ve Kültürlerarası İletişim (Çözümleme) | Ders |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duymak ve paylaşmak. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa evrilmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kendi kültürünün inançları, değerleri ve normlarını tanır ve baskın kültürler benzerlik ve farklarını ayırt eder hale gelmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duymak ve paylaşmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Benmerkezci bir anlayıştan kültür farklarını kabul eden göreceli bir anlayışa evrilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi kültürünün inançları, değerleri ve normlarını tanır ve baskın kültürler benzerlik ve farklarını ayırt eder hale gelmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |