Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Politika ve Terörizm | KMY560 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Uluslararası politikada çıkar ve güvenlik ilişkilerinde terörizmin rolü ve önemi incelenecektir. |
Ders İçeriği |
İkinci Dünya Savaşı öncesi, Soğuk savaş dönemi ve Soğuk savaş sonrası dönemde, uluslararası politikanın yapısı ve küresel terör konuları ele alınacaktır. Ayrıca uluslararası terörizm, küreselleşme ve karşılıklı bağımlılık teorileri arasındaki ilişkiler de bu derste ele alınacak başlıca konular arasındadır |
Ders Kaynakları |
Emin Demirel: Terör
Kenneth Waltz: Uluslararası Politika Teorisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Şiddetin doğası | |
3 | Şiddetin çeşitleri | |
4 | Tanım ve sınıflama | |
5 | Uluslararası terör | |
6 | Terörün tarihsel gelişimi | |
7 | Ayrılıkçı terör örgütleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | İdeolojik terör örgütleri | |
10 | Dini terör örgütleri | |
11 | Terörün uluslararası işlevleri | |
12 | Devlet destekli terör örgütleri | |
13 | Terörün ekonomisi | |
14 | Uluslararası terörün dış politikaya yansımaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Terör ögütlerinin uluslararası boyutlarını kavramıştır. | |||
Terörizme ilişkin çeşitli konuları analiz edebilmektedir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Terör ögütlerinin uluslararası boyutlarını kavramıştır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Terörizme ilişkin çeşitli konuları analiz edebilmektedir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |