Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Devlet Sistemleri ve Güvenlik | KMY562 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, uluslararası ilişkilerin temel kavramlarından olan savaş, barış ve güvenlik kavramlarını analitik ve kuramsal bir perspektiften incelemek, bu kavramların tanımlanması bağlamında yaşanan gelişmeleri ve tartışmaları devletlerin siyasi, iktisadi, hukuki ve dış politika yapıları ve anlayışları çerçevesinde incelemektir. |
Ders İçeriği |
Savaş, barış ve güvenlik kavramlarının tarihsel dönemler, devletlerin yapıları ve ideolojik bakış açıları bağlamında geçirdiği evrimsel süreçler incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Atilla Eralp; Devlet,Sistem ve Kimlik
Michael G. Roskin, Çağdaş Devlet Sistemleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Devlet olgusu nedir? | |
2 | Güvenlik nedir? Kavramsal yaklaşımlar | |
3 | Güvenlik teorilerine giriş | |
4 | Realist güvenlik anlayışı | |
5 | Konstrüktivist Güvenlik Anlayışı | |
6 | Liberal Güvenlik Anlayışı | |
7 | Eleştirel Güvenlik Anlayışı | |
8 | vize +Feminist Güvenlik Anlayışı | |
9 | 9/11 Sonrası Global Terörizm | |
10 | Nükleer Silahların Yayılması Sorunu | |
11 | Kurumsal Güvenlik Sorunları, AB ve NATO | |
12 | Bölgesel Güvenlik Sorunları, Afrika, Ortadoğu ve Asya | |
13 | Küreselleşmenin Getirdiği Sorunlar: Bulaşıcı Hastalıklar ve Yoksulluk | |
14 | Devletin dönüşümü ve güvenlik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güvenlik çalışmalarının eski ve yeni kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | |||
Siyaset bilimi kuramları ve uygulamalarını güvenlik çalışmaları bağlamında kavrar. | |||
Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güvenlik çalışmalarının eski ve yeni kuramsal yaklaşımlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Siyaset bilimi kuramları ve uygulamalarını güvenlik çalışmaları bağlamında kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güvenliğin kavramsal anlam farklılıklarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |