Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etiği | KMY599 | 1 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimsel etik kurallarına uygun olan bir çalışmanın nasıl yapılacağını göstermek. |
Ders İçeriği |
Bilimsel Bilgi, Araştırmanın Aşamaları, Pozitivizm, Yorumsamacı Paradigmalar, Nitel Araştırmaların Özellikleri, Nitel Araştırmanın Temel Aşamaları, Uluslararası İlişkiler Disiplininde Makale Yazımı, Makale Yazılırken Dikkat Edilecek Hususlar, Metin İçerisinde ve Dışında Kaynak Gösterme, Alıntı Gösterme, Akademik Teklif Yazımı, Kitap Eleştirisi Yazma. |
Ders Kaynakları |
Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi, 2008.
Türkdoğan, Orhan, Çağdaş Bilimsel Araştırma Metodolojisi ve Sorunları, İstanbul: IQ Kültür Sanat Yayıncılık, 2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 2 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 40 | 1 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim Nedir? | |
2 | Bilimsel Bilgi Nedir? | |
3 | Bilim Felsefesi'ne Giriş | |
4 | Latince Dipnot Gösterim Şekli | |
5 | APA Tipi Dipnot Gösterim Şekli | |
6 | Süreli Yayın Analizi | |
7 | Tez Yazım İlkeleri | |
8 | Kitap İncelemesi | |
9 | vize + İntihal Kavramı | |
10 | Söylem Analizi Tekniği | |
11 | Araştırma Modelinin Oluşturulması | |
12 | Akademik Proje Önerisi Yazımı | |
13 | Bitirme Ödevi Yazımı | |
14 | Tez incelenmesi ve raporu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | |||
Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve eleştirel olarak sorgular. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve eleştirel olarak sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |