Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel ve Küresel Sorunları | KMY5504 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze (Seçmeli) |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Pınar ÖZDEN CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencileri küreselleşme söyleminin temel kavramsal araçları ile tanıştırmak ve onları küreselleşme sürecine yönelik teorik analizler ile donatmaktır. Böylece, temel amaç öğrencileri küreselleşmenin siyasi, ekonomik ve sosyal sonuçlarına yönelik olarak eğitmektir. Tamamlayıcı bir bakış açısı olarak, dünya sistemi teorisi küreselleşme literatürüyle birlikle incelenecektir. |
Ders İçeriği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; küresel kentten küresel pazara, işgücünün küresel hareketliliğinden küresel sivil topluma küreselleşme söyleminin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. Küreselleşmeye yönelik çeşitli teorik yaklaşımları karşılaştırabilecektir. Küreselleşmenin sonuçlarını tartışabilecektir. Küreselleşmenin ulusal düzene meydan okumasının sonuçlarını analiz edebilecektir. Tek taraflı bir yaklaşım yerine, birçok farklı bakış açısını içeren açık fikirli bir yaklaşımdan faydalanabilecektir. |
Ders Kaynakları |
Atilla Sandıklı, Erdem Kaya(2016) , Bölgesel Sorunlar ve Türkiye, Bilgesam Yay. İstanbul
David Held and Anthony McGrew (eds.) (2003) The Global Transformations Reader, 2nd edition. Oxford: Polity. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşme nedir: Tanımlar, kavramlar | |
2 | üreselleşme ne zaman başladı? Küreselleşmenin aşamaları | |
3 | Siyasi Küreselleşme | |
4 | Küreselleşme ve ulus-devlet | |
5 | Ekonomik küreselleşme | |
6 | Kültürel küreselleşme | |
7 | Kültürel küreselleşme/Ara Sınav | |
8 | Küresel çatışmalar ve küresel çağda kendi kaderini belirleme ilkesi | |
9 | Küresel sivil toplum ve toplumsal hareketler | |
10 | Küresel iletişim ve medya | |
11 | Küresel kalkınma ve adalet | |
12 | Küreselleşme ve Bölgesel Çatışma | |
13 | Küreselleşme ve Bölgesel Çatışma; Ortadoğu ve diğer bölgeler | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | |||
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek. | |||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek | |||
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | |||
Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |