Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Terörle Mücadele Stratejileri | KMY5507 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı devletlerin ortak sorunu olan terörizme karşı neler yapılabileceğini ortaya koymaktır. |
Ders İçeriği |
Farklı devletlerin terörle mücadele yöntemleri ele alınarak, Türkiye'nin terör sorununu çözmede neler yapabileceği ortaya konulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Fahrettin Altun, Hasan Basri Yalçın, Terörün Kökenleri ve Terörle Mücadele Stratejisi, SETA Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Terörizmin tanımı | |
2 | Uluslararası Örgütlerin terörizme yaklaşımı | |
3 | 11 Eylül Olayları ve İslamofobi | |
4 | Kültür, Kimlik, çokkültürlülük | |
5 | Dinsel terör örgütleri | |
6 | Etnik Terör Örgütleri | |
7 | ABD'nin Terörle Mücadele Stratejisi | |
8 | Vize Sınavı+İngiltere'nin Terörle Mücadele Stratejisi | |
9 | Rusya'nın Terörle Mücadele Stratejisi | |
10 | Çin'in Terörle Mücadele Stratejisi | |
11 | İran'ın Terörle Mücadele Stratejisi | |
12 | Almanya'nın Terörle Mücadele Stratejisi | |
13 | Fransa'nın Terörle Mücadele Stratejisi | |
14 | Türkiye'nin Terörle Mücadele Stratejisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı ülkelerin terörle mücadele yöntemlerini bilir. | |||
Terörün tanımı hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Dünyadan farklı örneklere bakarak, kendi fikir üretebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı ülkelerin terörle mücadele yöntemlerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
Terörün tanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Dünyadan farklı örneklere bakarak, kendi fikir üretebilir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |