Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'de İç Güvenlik Politikaları | KMY5511 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yavuz CANKARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, Türkiye'de iç güvenliğin sağlanması için izlenen politikaların analiz edilmesi ve Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemiyle gerçekleşen değişikliklerin incelenmesidir. |
Ders İçeriği |
Türkiye'de geçmişten günümüze uygulanan iç güvenlik politikaları ve Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemiyle oluşan yeni durum dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Türkiye'de İç Güvenlik Yönetimi ve Terörle Mücadele, Adalet Yayınevi, Erkan Çapar.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Güvenlik, tanım ve yaklaşımlar. | |
2 | Ulusal Güvenlik | |
3 | Güvenlikle ilgili teorik tartışmalar 1: Pozitivist dönem | |
4 | Güvenlikle ilgili teorik tartışmalar 2: Post-Pozitivist dönem | |
5 | Güvenliğin araçları, söylemleri, politikaları | |
6 | Güvenliğin yeni boyutları: İnsan, sosyal, ekonomik, çevre güvenliği | |
7 | İç Güvenlik Politikalarının Şekillenmesinde Terörizmin Etkisi | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Adli Kolluk | |
10 | İdari kolluk | |
11 | İç Güvenlik Politikalarında Polisin Rolü | |
12 | Sivilleşen Jandarma ve İç Güvenlikteki Artan Önemi | |
13 | Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nde İç Güvenlik: Cumhurbaşkanı ve İçişleri Bakanı'nın Yeni Rolleri | |
14 | Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ve iç güvenlik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu dersin sonunda öğrenciler Türkiye'de iç güvenlik politikaları konusunda bilgi sahibi olur. | |||
Türkiye'de iç güvenlik politikaları konusunda fikir sahibi olur. | |||
Bu fikirler ile birlikte bağımsız bir şekilde strateji üretebilir. | |||
Argüman ve karşı-argüman üretebilir. | |||
Yeni politikalar önerebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu dersin sonunda öğrenciler Türkiye'de iç güvenlik politikaları konusunda bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de iç güvenlik politikaları konusunda fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu fikirler ile birlikte bağımsız bir şekilde strateji üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Argüman ve karşı-argüman üretebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni politikalar önerebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |