Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'de Siyasal Hareketler | KMY5512 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KÜRESEL SİYASET VE GÜVENLİK - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, Türkiye'deki belli başlı siyasal akımların ve bu akımların önde gelen temsilcilerinin incelenerek söz konusu akımların Türkiye'ye özgü karakteristiklerinin tartışılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Batıcılık, resmi ideoloji, liberalizm, muhafazakarlık, Türkçülük, İslamcılık ve Türkiye solu gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Berkes, Niyazi (1959).Türk Milliyetçiliği ve Batı Uygarlığı: Ziya Gökalp'in Seçilmiş Eserleri . New York: Columbia Press.
Tunçay, Mete ve Eric Jon Zuireher (der.). (2000). Osmanlı İmparatorluğu?nda Sosyalizm ve Milliyetçilik (1876-1923). İstanbul: İletişim Öğün, Süleyman Seyfi (1995). Modernleşme, Milliyetçilik ve Türkiye. İstanbul: Bağlam Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 35 | 1 | 35 |
Final | Final | 45 | 1 | 45 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye'de Modernleşme Süreci | |
2 | Osmanlı'da Batılılaşma hamleleri | |
3 | Cumhuriyet ve Kemalizm | |
4 | Türk düşünce hayatında ideoloji algısı | |
5 | Muhafazakarlık ve Türk Siyasal Hayatında Muhafazakarlık Düşüncesi | |
6 | Türkçülük | |
7 | İslamcılık | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Türkiye'de Liberal Düşüncenin Gelişimi I | |
10 | Türkiye'de Liberal Düşüncenin Gelişimi II | |
11 | Türkiye'de Sosyalist Düşünce | |
12 | Türkiye'de Sosyal Demokrasi | |
13 | Türkiye'de Yeni Sol ve Radikal Demokrat Hareketler | |
14 | Türkiye'de Feminist Hareket |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye düşünce hayatının nasıl oluştuğunu algılar. | |||
Bir sistematik olarak Türkiye'de siyasal yaşamın düşünsel ayrım noktalarının nasıl ve hangi zaman dilimlerinde gerçekleştiğini öğrenir. | |||
Türk düşünsel/siyasal hayatına yön vermiş kişilerin hangi bağlamlarda, nasıl ele alacaklarını analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye düşünce hayatının nasıl oluştuğunu algılar. | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 |
Bir sistematik olarak Türkiye'de siyasal yaşamın düşünsel ayrım noktalarının nasıl ve hangi zaman dilimlerinde gerçekleştiğini öğrenir. | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Türk düşünsel/siyasal hayatına yön vermiş kişilerin hangi bağlamlarda, nasıl ele alacaklarını analiz edebilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 |