Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | MIM6900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yapılan kaynak araştırması sonucunda belirli bir konuda elde edilen verileri değerlendirilmesi ve sunulmasıdır. |
Ders İçeriği |
Konu ile ilgili gerek Öğretim Elemanları gerekse diğer kaynaklardan bilgi edinme. Kütüphane, İnternet ve Sanayi firmaları vb. farklı kaynaklar tarama çalışmaları ve elde edilen deneysel veriler ile yorumları içeren çalışmanın bölümde sözlü olarak sunulması vb. |
Ders Kaynakları |
Mühendislik kitapları ve online kaynaklar.
Mühendislik kitapları ve online kaynaklar Anonim (2013). Etkili Sunumlar için El Kitabı. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, Ankara: TÜBİTAK Yayınları Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırma konusunu belirlemek | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Literatür taraması | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Literatür taraması | Seminer |
6 | Kaynak tahlili | Sözlü |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
11 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
13 | Araştırma raporunun hazırlanması | Sözlü |
14 | Araştırma raporunun sunulması | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma sonuçlarını bir sunu programı kullanarak akademik bir topluluğa sunar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bilimsel araştırma yapabilme yöntemlerini açıklar. | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma sonuçlarını bir sunu programı kullanarak akademik bir topluluğa sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel araştırma yapabilme yöntemlerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |