Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Taşınımla Isı Transferi | MIM6013 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru ve cevap öğrenme metodu, Alıştırma ve eksersiz |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oğuz ARSLAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Gülcan ÖZEL EROL |
Amaç |
Isı transferi genel olarak sıcaklık farkından dolayı sistem ve çevresi arasında meydana gelen ısıl enerji akışının yapısını inceler ve matematiksel olarak ifade eder. Isı transfer mekanizmalarından bir tanesi de taşınımla ısı transferidir. Akışkan ortamın söz konusu olduğu durumlarda ortaya çıkan taşınımla ısı transferi soğutma ve klima hesaplarında, buhar kazanlarının, ısı değiştiricilerinin v.b ısıl makinelerin ısıl hesaplarının yapılmasına olanak sağlayacak ısı transfer bağıntılarını vermektir. |
Ders İçeriği |
Isı transferinin tanıtımı, özel kanunları ve beş adım tekniği. Taşınımla ısı geçişi esasları. Korunum Denklemleri. Laminer zorlanmış iç akışlarda ısı taşınımı; tam gelişmiş şartlarda iç akışlar, hidrodinamik bakımdan tam gelişmiş - ısıl bakımdan gelişmekte olan akışlar, hidrodinamik ve ısıl bakımdan gelişmekte olan akışlar. Levha üzerinde zorlanmış akışta ısı taşınımı. Basınç gradyanlı akışlar. Türbülanslı zorlanmış akışlarda ısı taşınımı. Akışkan içine daldırılmış cisimler etrafında zorlanmış ısı taşınımı. Doğal ısı taşınımı. Yoğuşma ve kaynama halinde ısı geçişi. |
Ders Kaynakları |
Çözümlü Isı Taşınımı Problemleri, O.F.Genceli
Temel Isı Transferi, V. Arpacı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isı transferinin tanıtımı, özel kanunları ve beş adım tekniği | |
2 | Taşınımla ısı geçişi esasları | |
3 | Korunum Denklemleri | |
4 | Laminer zorlanmış iç akışlarda ısı taşınımı | |
5 | Tam gelişmiş şartlarda iç akışlar | |
6 | Hidrodinamik bakımdan tam gelişmiş, ısıl bakımdan gelişmekte olan akışlar | |
7 | Hidrodinamik ve ısıl bakımdan gelişmekte olan akışlar | |
8 | Arasınav / Hidrodinamik ve ısıl bakımdan gelişmekte olan akışlar | |
9 | Levha üzerinde zorlanmış akışta ısı taşınımı | |
10 | Basınç gradyanlı akışlar | |
11 | Türbülanslı zorlanmış akışlarda ısı taşınımı | |
12 | Akışkan içine daldırılmış cisimler etrafında zorlanmış ısı taşınımı | |
13 | Doğal ısı taşınımı | |
14 | Yoğuşma ve kaynama halinde ısı geçişi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Taşınımla ısı geçiş mekanizmasını öğrenmek | |||
Farklı akış şartlarında ısı taşınım hesaplarını kavramak | |||
Problem çözme yetisi kazanmak ve karar verme kabiliyetini artırmak | |||
Isı taşınımının etkin olduğu sistemleri tanımak | |||
Farklı geometrilerde ısı taşınım hesaplarını kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Taşınımla ısı geçiş mekanizmasını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı akış şartlarında ısı taşınım hesaplarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözme yetisi kazanmak ve karar verme kabiliyetini artırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Isı taşınımının etkin olduğu sistemleri tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı geometrilerde ısı taşınım hesaplarını kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |