Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | MIM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Oğuz ARSLAN |
Amaç |
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb. |
Ders Kaynakları |
Day, A. Robert. (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Ankara: Güneş Kitabevi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Olası tez konularını oluşturur | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusunu belirler | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olası tez konularını oluşturur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusunu belirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |