Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Viskoz Akış ve Sınır Tabaka Teorisi | MIM6015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Akışkanlar mekaniğinde, Navier-Stokes denklemlerinin analitik çözümlerini özel viskoz akışlar için elde edebilme, laminer ve türbülanslı, iki ve üç boyutlu sınır tabaka akışlarını inceleyebilme, sıkıştırılabilir viskoz akışın temel denklemlerini inceleyebilme ve stabilite analizlerini yapabilmektir. |
Ders İçeriği |
Viskoz akış için hareket denklemleri; Navier-Stokes denklemlerinin kesin çözümleri; Couette ve Poiseuille akışları; sınır tabaka teoremi; benzerlik ve yaklaşım çözüm yöntemleri; laminer ve türbülanslı sınır tabaka akışları; iki ve üç boyutlu sınır tabaka akışları; sıkıştırılabilir viskoz akışın temel denklemleri; sınır tabakalarda stabilite analizi. |
Ders Kaynakları |
Viscous Flow, F. S. Sherman.
Boundary Layer Theory, H. Schlichting, K. Gersten Viscous Fluid Flow, F. White. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler ve giriş. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Viskoz akışlar için temel hareket denklemleri. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Viskoz akışlarla ilgili örnekler. Viskoz akışlarda sınır şartları. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Newtonyen akışlar için Navier-Stokes denklemleri ve kesin çözüm örnekleri. Couette ve Poiseuille akışları. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Sınır tabaka teoremi. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Sıkıştırılamaz akışlarda laminer sınır tabaka denklemleri. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Problem Çözme |
8 | Yağlama teorisi. | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sınır tabakada türbülansa geçiş mekanizması. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Sıkıştırılamaz akışlarda türbülanslı sınır tabaka denklemleri. | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Sıkıştırılabilir sınır tabaka akışları. | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Üç boyutlu sınır tabaka akışları. | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Dalmış cisimler (küre, silindir, kanat) etrafında akış. Sürüklenme, kaldırma ve sürtünme katsayıları. | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Viskoz akışlarda akış kontrolü. Stabilite analizleri. | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Viskoz akışlarda bazı özel durumlar için Navier-Stokes denklemlerinin kesin çözümünü yapabilmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İki ve üç boyutlu sınır tabaka akışlarının incelenmesinde dikkat edilen parametreleri benimsemek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Laminer akıştan, türbülanslı akışa geçiş mekanizmasını kavramak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Laminer akışlara uygulanan stabilite analizlerini yapabilmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Benzerlik ve yaklaşık çözüm yöntemlerini kavramak ve karşılaşılacak mühendislik problemlerine uygulamak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Viskoz akışlarda bazı özel durumlar için Navier-Stokes denklemlerinin kesin çözümünü yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İki ve üç boyutlu sınır tabaka akışlarının incelenmesinde dikkat edilen parametreleri benimsemek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Laminer akıştan, türbülanslı akışa geçiş mekanizmasını kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Laminer akışlara uygulanan stabilite analizlerini yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Benzerlik ve yaklaşık çözüm yöntemlerini kavramak ve karşılaşılacak mühendislik problemlerine uygulamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |