EN
  • Anasayfa
  • MIM6015 Viskoz Akış ve Sınır Tabaka Teorisi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
MIM6015 - Viskoz Akış ve Sınır Tabaka Teorisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Viskoz Akış ve Sınır Tabaka Teorisi MIM6015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Ders Veren
Amaç

Akışkanlar mekaniğinde, Navier-Stokes denklemlerinin analitik çözümlerini özel viskoz akışlar için elde edebilme, laminer ve türbülanslı, iki ve üç boyutlu sınır tabaka akışlarını inceleyebilme, sıkıştırılabilir viskoz akışın temel denklemlerini inceleyebilme ve stabilite analizlerini yapabilmektir.

Ders İçeriği

Viskoz akış için hareket denklemleri; Navier-Stokes denklemlerinin kesin çözümleri; Couette ve Poiseuille akışları; sınır tabaka teoremi; benzerlik ve yaklaşım çözüm yöntemleri; laminer ve türbülanslı sınır tabaka akışları; iki ve üç boyutlu sınır tabaka akışları; sıkıştırılabilir viskoz akışın temel denklemleri; sınır tabakalarda stabilite analizi.

Ders Kaynakları Viscous Flow, F. S. Sherman.
Boundary Layer Theory, H. Schlichting, K. Gersten
Viscous Fluid Flow, F. White.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Uygulama 2 Uygulama 2 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel bilgiler ve giriş. Ders Tartışmalı Ders
2 Viskoz akışlar için temel hareket denklemleri. Ders Tartışmalı Ders
3 Viskoz akışlarla ilgili örnekler. Viskoz akışlarda sınır şartları. Ders Tartışmalı Ders
4 Newtonyen akışlar için Navier-Stokes denklemleri ve kesin çözüm örnekleri. Couette ve Poiseuille akışları. Ders Tartışmalı Ders
5 Sınır tabaka teoremi. Ders Tartışmalı Ders
6 Sıkıştırılamaz akışlarda laminer sınır tabaka denklemleri. Ders Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav Problem Çözme
8 Yağlama teorisi. Ders Tartışmalı Ders
9 Sınır tabakada türbülansa geçiş mekanizması. Ders Tartışmalı Ders
10 Sıkıştırılamaz akışlarda türbülanslı sınır tabaka denklemleri. Ders Tartışmalı Ders
11 Sıkıştırılabilir sınır tabaka akışları. Ders Tartışmalı Ders
12 Üç boyutlu sınır tabaka akışları. Ders Tartışmalı Ders
13 Dalmış cisimler (küre, silindir, kanat) etrafında akış. Sürüklenme, kaldırma ve sürtünme katsayıları. Ders Tartışmalı Ders
14 Viskoz akışlarda akış kontrolü. Stabilite analizleri. Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Viskoz akışlarda bazı özel durumlar için Navier-Stokes denklemlerinin kesin çözümünü yapabilmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İki ve üç boyutlu sınır tabaka akışlarının incelenmesinde dikkat edilen parametreleri benimsemek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Laminer akıştan, türbülanslı akışa geçiş mekanizmasını kavramak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Laminer akışlara uygulanan stabilite analizlerini yapabilmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Benzerlik ve yaklaşık çözüm yöntemlerini kavramak ve karşılaşılacak mühendislik problemlerine uygulamak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Viskoz akışlarda bazı özel durumlar için Navier-Stokes denklemlerinin kesin çözümünü yapabilmek. - - - - - - - - - - -
İki ve üç boyutlu sınır tabaka akışlarının incelenmesinde dikkat edilen parametreleri benimsemek. - - - - - - - - - - -
Laminer akıştan, türbülanslı akışa geçiş mekanizmasını kavramak. - - - - - - - - - - -
Laminer akışlara uygulanan stabilite analizlerini yapabilmek. - - - - - - - - - - -
Benzerlik ve yaklaşık çözüm yöntemlerini kavramak ve karşılaşılacak mühendislik problemlerine uygulamak. - - - - - - - - - - -