Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yeni Ürün Geliştirme | MIM6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre ESENER |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerinin, Yeni Ürün Geliştirme araç ve yöntemlerini tanıması ve bu bilgileri üretimde kullanabilmesi. |
Ders İçeriği |
Yeni Ürün Geliştirme araç ve yöntemleri |
Ders Kaynakları |
M. Türkeri, Etik Kuramları,2014
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni Ürün Geliştirmeye Giriş ve Temel Kavramlar | Ders |
2 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Stratejisi | Tartışmalı Ders |
3 | Tasarım ve ürün tasarımı kavramı | Ders |
4 | Tasarımın işletmedeki önemi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Pazar Değerleme ve Analizi | Ders |
6 | Tasarım-pazarlama ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Tasarımın-üretim ile ilişkisi | Ders |
8 | Tasarımın işletmenin diğer fonksiyonları ile ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Mühendislikte tasarım kriterleri | Ders |
10 | Makine Mühendisliği Tasarımı | Ders |
11 | Üretim yöntemleri ve üretilebilirlik kavramı | Ders |
12 | Makine Mühendisliğinde Kalite Kontrol | Ders |
13 | Tahribatsız Muayene Yöntemleri | Ders |
14 | Tahribatlı Muayene Yöntemleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yeni ürün kavramını tanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ürün geliştirme kavramını öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mühendislikte tasarım kavramını anlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeni ürün geliştirme adımlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeni ürün kavramını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürün geliştirme kavramını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mühendislikte tasarım kavramını anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni ürün geliştirme adımlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |